BMW 118i Sport Line - test

Rewelacyjny rozkład mas, klasyczny układ napędowy, sprężyste zawieszenie - tutaj wszystko podporządkowane jest maksymalnej przyjemności z jazdy.
Rewelacyjny rozkład mas, klasyczny układ napędowy, sprężyste zawieszenie - tutaj wszystko podporządkowane jest maksymalnej przyjemności z jazdy.Motor
W stosunku do poprzedniczki poprawiono jakość tworzyw we wnętrzu - w końcu "jedynka" nie odstaje pod tym względem od większych BMW. Czerwone listwy wykończeniowe i przeszycia na sportowych fotelach i kierownicy to część pakietu Sport Line.
W stosunku do poprzedniczki poprawiono jakość tworzyw we wnętrzu - w końcu "jedynka" nie odstaje pod tym względem od większych BMW. Czerwone listwy wykończeniowe i przeszycia na sportowych fotelach i kierownicy to część pakietu Sport Line.Motor

BMW 118i Sport Line

BMW serii 1 to zdecydowanie najbardziej sportowy kompakt na rynku.
BMW serii 1 to zdecydowanie najbardziej sportowy kompakt na rynku.Motor
Nowość w BMW serii 1 - z tyłu wygodnie usiądą nawet osoby o wzroście powyżej 180 cm.
Nowość w BMW serii 1 - z tyłu wygodnie usiądą nawet osoby o wzroście powyżej 180 cm.Motor
Sportowe fotele to część pakietu Sport Line. Gaśnicę zamontowano tak, że przeszkadza przy wsiadaniu.
Sportowe fotele to część pakietu Sport Line. Gaśnicę zamontowano tak, że przeszkadza przy wsiadaniu.Motor
8,8-calowy ekran jest czytelny nawet gdy pada na niego słońce. Nawigacja może prowadzić także po zdjęciu satelitarnym.
8,8-calowy ekran jest czytelny nawet gdy pada na niego słońce. Nawigacja może prowadzić także po zdjęciu satelitarnym.Motor
Na ekranie głównym można wyświetlić tzw. wskaźniki sportowe. Pokazują one chwilową moc i moment obrotowy silnika.
Na ekranie głównym można wyświetlić tzw. wskaźniki sportowe. Pokazują one chwilową moc i moment obrotowy silnika.Motor
Oparcie kanapy może się składać w proporcjach 40:20:40.
Oparcie kanapy może się składać w proporcjach 40:20:40.Motor
 Pod podłogą bagażnika umieszczono akumulator - to też dla lepszego wyważenia auta.
Pod podłogą bagażnika umieszczono akumulator - to też dla lepszego wyważenia auta.Motor
Bagażnik urósł o 30 l i teraz mieści 360 l. Plus za regularny kształt, ale nieco brakuje tu schowków.
Bagażnik urósł o 30 l i teraz mieści 360 l. Plus za regularny kształt, ale nieco brakuje tu schowków.Motor
Jego pokrywa podnosi się sama po dwukrotnym pociągnięciu dźwigni we wnętrzu samochodu.
Jego pokrywa podnosi się sama po dwukrotnym pociągnięciu dźwigni we wnętrzu samochodu.Motor
W stosunku do poprzedniczki poprawiono jakość tworzyw we wnętrzu - w końcu "jedynka" nie odstaje pod tym względem od większych BMW. Czerwone listwy wykończeniowe i przeszycia na sportowych fotelach i kierownicy to część pakietu Sport Line.
W stosunku do poprzedniczki poprawiono jakość tworzyw we wnętrzu - w końcu "jedynka" nie odstaje pod tym względem od większych BMW. Czerwone listwy wykończeniowe i przeszycia na sportowych fotelach i kierownicy to część pakietu Sport Line.Motor
Sterowanie multimediami za pomocą kontrolera iDrive jest znacznie prostsze niż w pierwszych wersjach tego systemu.
Sterowanie multimediami za pomocą kontrolera iDrive jest znacznie prostsze niż w pierwszych wersjach tego systemu.Motor
Biksenony kosztują dodatkowo niecałe 4 tys. zł.
Biksenony kosztują dodatkowo niecałe 4 tys. zł.Motor
O bezpieczeństwo dbają m.in. system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający samochód oraz asystent pasa ruchu.
O bezpieczeństwo dbają m.in. system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający samochód oraz asystent pasa ruchu.Motor
W miejsce uchwytów na napoje...
W miejsce uchwytów na napoje...Motor
...można wstawić specjalne wkładki z miejscem na drobiazgi, np. na kluczyk.
...można wstawić specjalne wkładki z miejscem na drobiazgi, np. na kluczyk.Motor
Rewelacyjny rozkład mas, klasyczny układ napędowy, sprężyste zawieszenie - tutaj wszystko podporządkowane jest maksymalnej przyjemności z jazdy.
Rewelacyjny rozkład mas, klasyczny układ napędowy, sprężyste zawieszenie - tutaj wszystko podporządkowane jest maksymalnej przyjemności z jazdy.Motor
Cofnięty między koła silnik poprawia rozkład mas.
Cofnięty między koła silnik poprawia rozkład mas.Motor

Próby pomiarowe

Dzięki rewelacyjnemu rozkładowi mas BMW jest bardzo stabilne.
Dzięki rewelacyjnemu rozkładowi mas BMW jest bardzo stabilne.Motor
Nie ważne, czy tarcze są zimne, czy rozgrzane - ze 100 km/h "jedynka" zatrzymuje się po ok. 36 m. To doskonały rezultat.
Nie ważne, czy tarcze są zimne, czy rozgrzane - ze 100 km/h "jedynka" zatrzymuje się po ok. 36 m. To doskonały rezultat.Motor

Dane techniczne: BMW 118i Sport Line

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
170 KM/4800
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
wielowahaczowe
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1370/455 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
360/1200 l
Pojemność zbiornika paliwa
52 l (Pb 95)
Opony
195/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
432/177/142 cm
Rozstaw osi
269 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,5/4,8/5,8
Emisja dwutlenku węgla
134 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,9 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,8 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,1 s (6. bieg)
Okrążenie toru testowego
1:48,2 min
Prędkość w slalomie (co 18 m)
66,5 km/h
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,3 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,5/6,5
Cena wersji podstawowej*
112 900 zł
Cena
120 655 zł
*z tym samym silnikiem