Używany Accord VII - bezawaryjność ma wysoką cenę?

Siódme wcielenie Accorda jest zdecydowanie bardziej wyraziste niż jego poprzednicy i znów pochodzi z Japonii.

article cover
Informacja prasowa (moto)

Honda w klasie średniej była obecna w Europie od połowy lat 70., jednak jej modele nigdy nie mogły przebić się do czołówki sprzedaży, i to pomimo faktu, że Accordy zawsze chwalono za niezawodność. Przed rozpoczęciem prac nad VII generacją postanowiono więc, że nowy model będzie ciekawszy stylizacyjnie, a przy tym ma nie stracić nic ze swoich podstawowych zalet. Projektowano go szczególnie uwzględniając gust i potrzeby odbiorców ze Starego Kontynentu, a produkcję przeniesiono z powrotem do Japonii (Accordy w latach 1993- 2002 powstawały w Swindon w Anglii). Nowy model, mimo wysokich cen, stał się ważniejszym graczem w klasie średniej. Przy tym jest jednym najmniej problematycznych aut w swoim segmencie.

Tym razem Honda nie zdecydowała się na produkcję niepopularnego nadwozia typu liftback. W ofercie znajdziemy jedynie klasycznego sedana i kombi. Warto wspomnieć, że oprócz zdecydowanie dłuższego tylnego zwisu kombi ma też rozstaw osi większy o 5,5 cm. Przekłada się to bezpośrednio na ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy - w kombi podróżuje się tam zdecydowanie bardziej komfortowo. Tylna klapa może być otwierana i zamykana zdalnie, jednak mechanizm za to odpowiedzialny potrafi czasami stwarzać problemy. Do nadwozia odnosi się też jedna z najpoważniejszych wad Accorda. Niestety Honda nie wyciągnęła lekcji chociażby z problemów z poprzednim Civikiem i nie zabezpieczyła Accorda odpowiednio przed korozją.

Trudno wskazać słabe strony Accorda. To bardzo dopracowane auto, zwłaszcza po liftingu

Oczywiście mówimy tu o autach najdalej dziesięcioletnich, więc problemem są na razie drobne purchle bądź ciemnobrązowy nalot. Właściciele zwracają szczególną uwagę na ranty drzwi oraz miejsca na masce i tylnej klapie w okolicach ozdobnych listew chromowanych. Dosyć szybko rdzawe ślady pojawiają się też, gdy na masce widać już odpryski. Kłopoty z rdzą dotyczą szczególnie aut z początku produkcji.

Jednak problem zupełnie omija niektóre egzemplarze, dlatego można przyjąć, że dotyczy on jedynie pewnych partii pojazdów. Powszechną znaną usterką jest nadmierne parowanie przednich reflektorów, jednak w większości aut wymieniono je w ramach gwarancji.

O eksploatacji Hondy Accord VII oraz typowych usterkach tego modelu przeczytasz na magazynauto.pl.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas