Używany Accord VII - bezawaryjność ma wysoką cenę?

Siódme wcielenie Accorda jest zdecydowanie bardziej wyraziste niż jego poprzednicy i znów pochodzi z Japonii.

Honda w klasie średniej była obecna w Europie od połowy lat 70., jednak jej modele nigdy nie mogły przebić się do czołówki sprzedaży, i to pomimo faktu, że Accordy zawsze chwalono za niezawodność. Przed rozpoczęciem prac nad VII generacją postanowiono więc, że nowy model będzie ciekawszy stylizacyjnie, a przy tym ma nie stracić nic ze swoich podstawowych zalet. Projektowano go szczególnie uwzględniając gust i potrzeby odbiorców ze Starego Kontynentu, a produkcję przeniesiono z powrotem do Japonii (Accordy w latach 1993- 2002 powstawały w Swindon w Anglii). Nowy model, mimo wysokich cen, stał się ważniejszym graczem w klasie średniej. Przy tym jest jednym najmniej problematycznych aut w swoim segmencie.

Reklama

Tym razem Honda nie zdecydowała się na produkcję niepopularnego nadwozia typu liftback. W ofercie znajdziemy jedynie klasycznego sedana i kombi. Warto wspomnieć, że oprócz zdecydowanie dłuższego tylnego zwisu kombi ma też rozstaw osi większy o 5,5 cm. Przekłada się to bezpośrednio na ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy - w kombi podróżuje się tam zdecydowanie bardziej komfortowo. Tylna klapa może być otwierana i zamykana zdalnie, jednak mechanizm za to odpowiedzialny potrafi czasami stwarzać problemy. Do nadwozia odnosi się też jedna z najpoważniejszych wad Accorda. Niestety Honda nie wyciągnęła lekcji chociażby z problemów z poprzednim Civikiem i nie zabezpieczyła Accorda odpowiednio przed korozją.

Oczywiście mówimy tu o autach najdalej dziesięcioletnich, więc problemem są na razie drobne purchle bądź ciemnobrązowy nalot. Właściciele zwracają szczególną uwagę na ranty drzwi oraz miejsca na masce i tylnej klapie w okolicach ozdobnych listew chromowanych. Dosyć szybko rdzawe ślady pojawiają się też, gdy na masce widać już odpryski. Kłopoty z rdzą dotyczą szczególnie aut z początku produkcji.

Jednak problem zupełnie omija niektóre egzemplarze, dlatego można przyjąć, że dotyczy on jedynie pewnych partii pojazdów. Powszechną znaną usterką jest nadmierne parowanie przednich reflektorów, jednak w większości aut wymieniono je w ramach gwarancji.

O eksploatacji Hondy Accord VII oraz typowych usterkach tego modelu przeczytasz na magazynauto.pl.

Oceń swój samochód. Wystarczy wybrać markę... Kliknij TUTAJ.

Na co do kina?

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje