Specjaliści odradzają jazdy na oponach zimowych latem

Testy przeprowadzone przez Continental wykazały, że opony zimowe wykorzystywane latem wydłużają drogę hamowania o około 6 metrów. Dodatkowo, zauważalnie pogarszają one sterowność, mają większe opory toczenia i szybciej ulegają zużyciu.

Testy przeprowadzone przez Continental wykazały, że opony zimowe wykorzystywane latem wydłużają drogę hamowania o około 6 metrów. Dodatkowo, zauważalnie pogarszają one sterowność, mają większe opory toczenia i szybciej ulegają zużyciu.

Utrzymujące się w ostatnim czasie stosunkowo niskie temperatury mogły wywołać u kierowców przekonanie, że opony zimowe nadają się do jazdy przez cały rok. Nic bardziej mylnego. Testy przeprowadzone w letnich warunkach wykazały, że samochód wyposażony w opony zimowe, rozpędzony do prędkości 100 km/h, do całkowitego zatrzymania się potrzebuje około 6 metrów więcej niż pojazd na kołach z oponami letnimi.

Pojazd z zimowymi oponami wciąż miał do wytracenia prędkość 37 km/h, podczas gdy ten z oponami letnimi już zatrzymał się całkowicie.

Reklama

Precyzja prowadzenia pojazdu jest również znacznie mniejsza na zimowych oponach latem - testy Continentala wykazały, że ma on o około 15% gorszą sterowność. O ile manewr wymijania na oponach letnich przy prędkości 80 km/h nie sprawia najmniejszych problemów, opony zimowe latem osiągają punkt krytyczny poniżej 70 km/h.

Źródło: Continental

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy