Reklama

Jak nie przepłacać za części zamienne? Są sposoby

Coraz więcej autoryzowanych stacji obsługi oferuje zamienniki z myślą o właścicielach starszych aut. To sposób na przyciągnięcie klientów do ASO.

Niska sprzedaż nowych samochodów powoduje, że generalni importerzy i dealerzy nie mogą sobie pozwolić na zaniedbanie rynku aut używanych. Tymczasem wielu użytkowników pojazdów po gwarancji rezygnuje z usług ASO ze względu na wysokie ceny części i usług.

Takiemu stanowi rzeczy zapobiegać mają specjalne oferty kierowane przez autoryzowane punkty do właścicieli starszych samochodów.

Za mniejszą kwotę

W ramach przyciągania uwagi użytkowników kilkuletnich aut, ASO wybranych marek proponują przy wykonywaniu napraw zamienniki. Są one tańsze od elementów oryginalnych, przy czym różnice w cenach bywają nawet kilkakrotne (np. oryginalne przednie klocki hamulcowe do Jeepa Grand Cherokee kosztują 750 zł, a zamienniki - 266 zł). Taką ofertę mają dla swoich klientów Chrysler, Citroen, Ford, Jeep, Peugeot, Renault, Seat i Toyota. Części sprzedawane są w ramach tzw. linii (gam), np. Eurorepar w Citroenie i Peugeocie, Economy Parts w Seacie czy Optifit w Toyocie.

Reklama

Innym rozwiązaniem mającym na celu obniżenie kosztów napraw w autoryzowanych punktach jest stosowanie podzespołów regenerowanych zamiast nowych. To części, którym przywraca się pełną sprawność, wymieniając zużyte elementy robocze. Takie podzespoły albo bezpośrednio wchodzą w linię (gamę) zamienników i oferowane są z nimi pod wspólną nazwą (jak ma to miejsce np. w przypadku programu Optifit, obejmującego m.in. rozruszniki i turbosprężarki po regeneracji), albo stanowią niezależną ofertę (w Oplu pod nazwą Program Części Regenerowanych, w Citroenie należącą do gamy Secoia, podczas gdy zamienniki tworzą linię Eurorepar).

Ograniczony wybór

Nie wszystkie naprawy samochodu można wykonać przy użyciu tańszych zamienników. Dostępne są bowiem tylko wybrane części, podlegające naturalnemu zużyciu eksploatacyjnemu. Zwykle należą do nich elementy układu hamulcowego (klocki, tarcze), wydechowego (tłumiki), elektrycznego (alternatory, akumulatory, świece) czy zawieszenia (amortyzatory, łożyska). Dość często dostępne są płyny eksploatacyjne, filtry, żarówki i pióra wycieraczek.

Czasem ASO wprowadzają ograniczenia związane z wiekiem samochodu, do którego stosowane są zamienniki. Np. części z gamy Eurorepar mogą być wykorzystywane we wszystkich Peugeotach mających 5 i więcej lat, przy czym podstawowe elementy eksploatacyjne bywają dostępne już dla samochodów 2-letnich. Ford informuje z kolei, że podzespoły Ford Economy można zastosować, jeżeli auto ma więcej niż 4 lata. W przypadku nowszych samochodów polecane są elementy oryginalne.

tygodnik "Motor"
Dowiedz się więcej na temat: ASO | zamienniki

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy