Te złe nawyki psują twoje auto. Mechanik tylko czeka, aż popełnisz te błędy

Złe nawyki kierowców, które prowadzą do awarii
Złe nawyki kierowców, które prowadzą do awarii.

Spis treści:

  1. Dolewanie oleju do rozgrzanego silnika
  2. Częsta jazda na rezerwie
  3. Gwałtowne operowanie dźwignią zmiany biegów
  4. Nagłe gaszenie silnika bezpośrednio po forsownej jeździe
  5. Dynamiczna jazda na zimnym silniku
  6. Nerwowe puszczanie pedału sprzęgła
  7. Jazda na zbyt niskich obrotach
  8. Wycieki z samochodu
  9. Jazda ze zbyt niskim poziomem oleju w silniku
  10. Opieranie stopy o pedał sprzęgła podczas jazdy
  11. "Lejące wtryski" w dieslu
  12. Jazda na krótkich dystansach
  13. Jazda na bardzo wysokich obrotach
  14. Szybka jazda przez wodę
  15. Nieumiejętny rozruch na lince
  16. Dynamiczna jazda i skręcone koła
  17. Dodatki do oleju skrzyni biegów
  18. W automacie: zmiana D-R jadąc
  19. W automacie: wrzucanie N jadąc
  20. Holowanie auta z automatem
  21. Jazda z ręką na dźwigni biegów
  22. Rozregulowana instalacja LPG
  23. Nerwowe ruchy pedałem gazu
  24. Przeciąganie wymiany oleju
  25. Ostre hamowanie i dłuższy postój
  26. Hamowanie w dziurze
  27. Szybkie pokonywanie nierówności
  28. Trzymanie kierownicy w maksymalnym skręcie
  29. Parkowanie na krawężniku
  30. Tolerowanie luzów w zawieszeniu
  31. Mocne hamowanie w kałużach
  32. Niskie ciśnienie w kołach
  33. Niewyważone koła
  34. Gorące tarcze i mycie auta
  35. Parkowanie auta na trawie
  36. Tolerowanie odprysków lakieru
  37. Przeładowywanie (przeciążanie) auta
  38. Wieszanie na kluczyku pęku ciężkich kluczy
  39. Długotrwałe nieużywane kluczyka
  40. Nieumiejętne korzystanie z podnośnika samochodowego
  41. Parkowanie auta pod drzewami
  42. Szybka jazda na drogach żwirowych
  43. Ekspozycja na działanie soli
  44. Nieumiejętne holowanie
  45. Pożyczanie prądu na pracującym silniku
  46. Długie kręcenie rozrusznikiem
  47. Używanie rozładowanego akumulatora
  48. Stosowanie żarówek "przewatowanych"
  49. Rozruch silnika na włączonych światłach
  50. Stosowanie zbyt mocnych bezpieczników

Dolewanie oleju do rozgrzanego silnika

Częsta jazda na rezerwie

Unikaj jazdy na rezerwie paliwa.
Unikaj jazdy na rezerwie paliwa. 123RF/PICSEL

Gwałtowne operowanie dźwignią zmiany biegów

Nagłe gaszenie silnika bezpośrednio po forsownej jeździe

Dynamiczna jazda na zimnym silniku

Nerwowe puszczanie pedału sprzęgła

Jazda na zbyt niskich obrotach

Unikaj jazdy na niskich obrotach silnika.
Unikaj jazdy na niskich obrotach silnika. 123RF/PICSEL

Wycieki z samochodu

Jazda ze zbyt niskim poziomem oleju w silniku

Kontroluj poziom oleju w silniku
Kontroluj poziom oleju w silniku123RF/PICSEL

Opieranie stopy o pedał sprzęgła podczas jazdy

"Lejące wtryski" w dieslu

Jazda na krótkich dystansach

Jazda na bardzo wysokich obrotach

Szybka jazda przez wodę

Nieumiejętny rozruch na lince

Dynamiczna jazda i skręcone koła

Dodatki do oleju skrzyni biegów

W automacie: zmiana D-R jadąc

W automacie: wrzucanie N jadąc

Holowanie auta z automatem

Jazda z ręką na dźwigni biegów

Rozregulowana instalacja LPG

Nerwowe ruchy pedałem gazu

Przeciąganie wymiany oleju

Ostre hamowanie i dłuższy postój

Hamowanie w dziurze

Szybkie pokonywanie nierówności

Trzymanie kierownicy w maksymalnym skręcie

Parkowanie na krawężniku

Tolerowanie luzów w zawieszeniu

Mocne hamowanie w kałużach

Niskie ciśnienie w kołach

Niewyważone koła

Gorące tarcze i mycie auta

Parkowanie auta na trawie

Tolerowanie odprysków lakieru

Przeładowywanie (przeciążanie) auta

Wieszanie na kluczyku pęku ciężkich kluczy

Długotrwałe nieużywane kluczyka

Nieumiejętne korzystanie z podnośnika samochodowego

Zobacz również:

Największy mandat, jaki może dostać rowerzysta, to 2,5 tys. zł
Przepisy drogowe

Największy mandat, jaki może dostać rowerzysta, to 2,5 tys. zł. Za co?

Krzysztof Pochłód

    Parkowanie auta pod drzewami

    Szybka jazda na drogach żwirowych

    Ekspozycja na działanie soli

    Nieumiejętne holowanie

    Pożyczanie prądu na pracującym silniku

    Długie kręcenie rozrusznikiem

    Używanie rozładowanego akumulatora

    Stosowanie żarówek "przewatowanych"

    Rozruch silnika na włączonych światłach

    Stosowanie zbyt mocnych bezpieczników

    Motor
    Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?