Używany Volkswagen Golf II (1983-1992)

Wiek Volkswagena Golfa II predestynuje go do zostania już youngtimerem.
Wiek Volkswagena Golfa II predestynuje go do zostania już youngtimerem.Motor
Można narzekać na estetykę czy kiepskie wyposażenie, ale wnętrze jest wykonane wręcz pancernie. Dzięki brakowi elektroniki nie ma się tu co zepsuć. Często jednak przednia szyba wymaga wymiany.
Można narzekać na estetykę czy kiepskie wyposażenie, ale wnętrze jest wykonane wręcz pancernie. Dzięki brakowi elektroniki nie ma się tu co zepsuć. Często jednak przednia szyba wymaga wymiany.Motor

Zobacz również:

    Wersje kolekcjonerskie

    Podwyższony Golf Country miał napęd 4x4 i koło zapasowe na tylnej klapie. Tylko wersja 5-drzwiowa.
    Podwyższony Golf Country miał napęd 4x4 i koło zapasowe na tylnej klapie. Tylko wersja 5-drzwiowa.Volkswagen
    Cztery reflektory z przodu wyróżniały wersję GTI i GTD. Silnik 1.8 miał moc 112 lub 136 KM (w wersji 16V).
    Cztery reflektory z przodu wyróżniały wersję GTI i GTD. Silnik 1.8 miał moc 112 lub 136 KM (w wersji 16V).Volkswagen
    Najmocniejsza wersja: G60 (1.8 kompresor/160 KM) wyróżnia się halogenami w zderzaku i felgami BBS.
    Najmocniejsza wersja: G60 (1.8 kompresor/160 KM) wyróżnia się halogenami w zderzaku i felgami BBS.Volkswagen
    • Rdza: rdzewieją błotniki, progi i okolice szyb.
    • Wycieki smaru z osłon przegubów napędowych.
    • Wycieki oleju z silników benzynowych i z wybieraka skrzyni biegów.
    • Pękające mechanizmy wewnętrzne klamek.
    • Wyjące łożyska tylne.
    • Wersji GTI 8V w oryginale - będzie zyskiwać na wartości.
    • Z czasem kolekcjonerska stanie się także odmiana GTD Intercooler.
    • Pod kątem taniej eksploatacji: wersji 1.8 z wtryskiem jednopunktowym i LPG.
    • Samochodów po zaawansowanym tuningu. Zadaniem spoilerów jest odwracanie uwagi od pokładów rdzy na nadwoziu.
    • Tanich diesli - duże ryzyko, że jeździły na oleju opałowym.
    • Wersji 1.3 z LPG.

    Dane techniczne: Volkswagen Golf II (1983-1992)

    Wersja
    1.3
    1.6
    1.8
    1.8 GTI
    1.8 16V
    1.8 G60
    1.6 TD
    1.6 GTD
    Silnik
    benz.
    benz.
    benz.
    benz.
    benz.
    benz. komp.
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    1272 cm3
    1595 cm3
    1781 cm3
    1781 cm3
    1781 cm3
    1781 cm3
    1588 cm3
    1588 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/16
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc
    maksymalna
    55 KM
    75 KM
    90 KM
    112 KM
    129 KM
    160 KM
    70 KM
    80 KM
    Maksymalny
    moment obrotowy
    97 Nm
    118 Nm
    142 Nm
    157 Nm
    168 Nm
    225 Nm
    133 Nm
    152 Nm
    Osiągi
     
     
     
     
     
     
     
     
    Prędkość
    maksymalna
    151 km/h
    162 km/h
    175 km/h
    186 km/h
    200 km/h
    216 km/h
    160 km/h
    169 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    16,5 s
    14,1 s
    13,7 s
    10,3 s
    9,0 s
    8,3 s
    14,5 s
    13,2 s
    Średnie
    zużycie paliwa
    w l/100 km
    8,1
    7,9
    8,3
    8,4
    8,8
    9,2
    6,1
    6,2