Używany Mercedes ML W164 (2005-2011) - opinie użytkowników
ML to wielki i luksusowy SUV, który zaskakująco szybko się zestarzał.
MERCEDES ML W164lata produkcji: 2005-2011ceny: od 44 000 zł
Druga generacja modelu ML pozbyła się problemów, które dotykały pierwsze wcielenie tego SUV-a. Wprowadzono zupełnie nową, samonośną konstrukcję, zrezygnowano całkowicie z silników 4-cylindrowych (w ofercie pozostały tylko silniki w układzie V) i z oferowania manualnej skrzyni biegów. Postawiono na luksusowe wykończenie i mnóstwo elektroniki w wyposażeniu, która o dziwo działa stabilnie. Wszystkie samochody mają stały napęd na 4 koła.
Niestety, nie uniknięto pewnych wpadek technicznych. Trafiła się partia wadliwych silników benzynowych V6 (wytarte koło pośrednie w rozrządzie), a w dieslu we znaki daje się wadliwy filtr cząstek stałych.
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich ML-i?
Zalety
"Bardzo wygodny jest system bezkluczykowy oraz elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika".
"Zamontowałem LPG, wydatki na paliwo są teraz na poziomie benzynowego auta kompaktowego".
"Mam egzemplarz z pneumatyką. Różnica między trybem sportowym i komfortowym jest ogromna, a oba są świetne".
"Naprawdę wielki bagażnik o regularnym kształcie. Szkoda, że nie było wersji 7-osobowej".
"Auto nie wygląda, ale jest sprawne w terenie. Po podniesieniu prześwit to nawet 30 cm".
Wady
"Za duży huk wiatru powyżej 120 km/h".
"Przełącznik trybów skrzyni automatycznej przy kierownicy początkowo myli się z włącznikiem wycieraczek".
"Już po 100 tys. km musiałem wymieniać elementy zawieszenia pneumatycznego za kilka tys. zł".
"Trzylitrowy diesel wymagał rozbiórki z powodu wycieków oleju. Zapłaciłem ponad 10 tys. zł".
"Drogi, nieprofesjonalny serwis".
Mercedes ML W164 (2005-2011)
"Motor" 2/1017