Używany Fiat Panda III (2011-) - opinie użytkowników
To właściwie solidniej wykonana Panda II w ładniejszym opakowaniu.
FIAT PANDA III
w produkcji: od 2011 r.
ceny: od 19 tys. zł
Fiat wizualnie "ubrał" nową Pandę w atrakcyjniejszą karoserię, ale też zaprojektował zupełnie nowe wnętrze i poprawił zawieszenie, co korzystnie wpłynęło na komfort jazdy.
Tak jak w poprzedniczce, Panda III zapewnia kierowcy wysoką pozycję za kierownicą i wystarczającą ilość miejsca.
Nowy model przejął ze starego również silniki, czyli sprawdzonego 1.2 Fire i małego diesla 1.3 MultiJet.
Pierwszego można w ciemno polecić, jeśli ktoś ponad osiągi ceni ogólną trwałość i ekonomiczność (akceptuje LPG). Wadą diesla jest obecność filtra cząstek stałych. W ofercie występował też 2-cylindrowy 0.9 TwinAir, w którym zawodzi system sterujący zaworami ssącymi.
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Fiatów Panda?
ZALETY
"Nowa Panda jest cichsza, staranniej wykonana i przyjaźniejsza dla kierowcy niż poprzedniczka".
"Doskonale umiejscowiony lewarek zmiany biegów. Skrzynia działa bez jakichkolwiek problemów".
"Zawieszenie dobrze i komfortowo wybiera nierówności. Auto nieźle się prowadzi nawet na autostradzie".
"Wysoka pozycja za kierownicą ułatwia wsiadanie. Z przodu miejsca jest nadspodziewanie dużo".
"Części zamienne są niedrogie nawet w ASO".
WADY
"Szeroki przedni słupek i mała tylna szyba ograniczają widoczność".
"Słabo rozwiązana wentylacja - przy krawędziach szyb para utrzymuje się dość długo".
"Przez dość wysoką karoserię Panda jest wrażliwa na podmuchy wiatru".
"Dźwięk silnika 0.9 TwinAir jest fatalny i męczący".
Jeździsz Fiatem Pandą? Jaka jest Twoja opinia? Wypełnij ankietę na stronie wyborkierowcow.pl
"Motor" 50/2017
Fiat Panda 1.3 Multijet Lounge - test – TESTY I PORÓWNANIA