Używany Citroen XM (1989-2000)
Samochód tylko dla odważnych. W zamian oferujący niezwykły komfort.
Następca znakomitego modelu CX szokował futurystyczną, klinowatą linią.
Zachował koncepcję poprzednika: zawieszenie hydropneumatyczne, silnik umieszczony poprzecznie napędzający przednie koła.
Dostępne były wersje liftback i kombi, a w trakcie 11-letniego cyklu produkcyjnego dokonano jednego poważnego liftingu (1994 r.).
Najmocniejszy punkt XM-a to znakomite zabezpieczenie antykorozyjne. Najsłabszy - wcale nie hydropneumatyka, tylko instalacja elektryczna. Wyświetla kaskady błędów, bez powodu przestaje działać np. nawiew lub oświetlenie. Coraz gorsza jest dostępność nowych części do zawieszenia Hydractive.
Jeśli chodzi o silnik, to polecamy benzynowe wersje dwulitrowe. Był nawet wariant turbodoładowany.
UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): PLUSY I MINUSY
+ niezrównany komfort+ ceny już rosną
- zawsze jest coś do naprawy i rzadko kiedy jest to tanie
UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): POLECANY SILNIK
pojemność | 1994 cm3 |
maksymalna moc | 147 KM |
maks. moment obrotowy | 235 Nm |
prędkość maksymalna | 215 km/h |
przyspieszenie 0-100km/h | 9,3 s |
średnie zużycie paliwa | 9,0 l/100 km |
Citroen XM (1989-2000)
Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015