Używany Citroen XM (1989-2000)

Samochód tylko dla odważnych. W zamian oferujący niezwykły komfort.

Citroen XM
Citroen XMMotor

Następca znakomitego modelu CX szokował futurystyczną, klinowatą linią.

Zachował koncepcję poprzednika: zawieszenie hydropneumatyczne, silnik umieszczony poprzecznie napędzający przednie koła.

Dostępne były wersje liftback i kombi, a w trakcie 11-letniego cyklu produkcyjnego dokonano jednego poważnego liftingu (1994 r.).

Najmocniejszy punkt XM-a to znakomite zabezpieczenie antykorozyjne. Najsłabszy - wcale nie hydropneumatyka, tylko instalacja elektryczna. Wyświetla kaskady błędów, bez powodu przestaje działać np. nawiew lub oświetlenie. Coraz gorsza jest dostępność nowych części do zawieszenia Hydractive.

Jeśli chodzi o silnik, to polecamy benzynowe wersje dwulitrowe. Był nawet wariant turbodoładowany.

Deska rozdzielczaMotor
Citroen XM foteleMotor
foteleMotor
bagażnikMotor

UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): PLUSY I MINUSY

+ niezrównany komfort+ ceny już rosną

- zawsze jest coś do naprawy i rzadko kiedy jest to tanie

tyłMotor

UŻYWANY CITROEN XM (1989-2000): POLECANY SILNIK

pojemność
1994 cm3
maksymalna moc
147 KM
maks. moment obrotowy
235 Nm
prędkość maksymalna
215 km/h
przyspieszenie 0-100km/h
9,3 s
średnie zużycie paliwa
9,0 l/100 km

Citroen XM (1989-2000)

Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor
Citroen XM (1989-2000)Motor

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 47/2015

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas