Używane Volvo XC70 (2000-2008)

Używane Volvo XC70 (2000-2008)
Używane Volvo XC70 (2000-2008)Motor
Układ napędowy jest niezawodny, problemem okazuje się skrzynia automatyczna
Znakomita jakość wykończenia wnętrza to znak firmowy Volvo. Patrząc na zużycie materiałów, nie jesteśmy w stanie ocenić przebiegu. Większość egzemplarzy ma skrzynię automatyczną.
Znakomita jakość wykończenia wnętrza to znak firmowy Volvo. Patrząc na zużycie materiałów, nie jesteśmy w stanie ocenić przebiegu. Większość egzemplarzy ma skrzynię automatyczną.Motor

Volvo XC70 (2000-2008)

Volvo XC70 (od 2008 r.)
Volvo XC70 (od 2008 r.)Volvo
Volvo V70 XC (do 2000 r.)
Volvo V70 XC (do 2000 r.)Volvo
Używane Volvo XC70 (2000-2008)
Używane Volvo XC70 (2000-2008)Motor
Używane Volvo XC70 (2000-2008)
Używane Volvo XC70 (2000-2008)Motor
Stuki i skrzypienie w zawieszeniu: ciężki samochód i kiepskie polskie drogi nie dają szans zawieszeniu, które jest niezbyt trwałe. Dobrze, że nie zastosowano „pneumatyki”.
Stuki i skrzypienie w zawieszeniu: ciężki samochód i kiepskie polskie drogi nie dają szans zawieszeniu, które jest niezbyt trwałe. Dobrze, że nie zastosowano „pneumatyki”.Motor
Za dopłatą: skórzane fotele z elektrycznym sterowaniem.
Za dopłatą: skórzane fotele z elektrycznym sterowaniem.Motor
Pojemność 485 l nie jest może rekordem, ale bagażnik ma bardzo regularny kształt i fabryczną kratkę (nie typu VAT-1).
Pojemność 485 l nie jest może rekordem, ale bagażnik ma bardzo regularny kształt i fabryczną kratkę (nie typu VAT-1).Motor
Bez dopłaty: charakterystyczne wloty powietrza w słupkach.
Bez dopłaty: charakterystyczne wloty powietrza w słupkach.Motor
Znakomita jakość wykończenia wnętrza to znak firmowy Volvo. Patrząc na zużycie materiałów, nie jesteśmy w stanie ocenić przebiegu. Większość egzemplarzy ma skrzynię automatyczną.
Znakomita jakość wykończenia wnętrza to znak firmowy Volvo. Patrząc na zużycie materiałów, nie jesteśmy w stanie ocenić przebiegu. Większość egzemplarzy ma skrzynię automatyczną.Motor
Awarie skrzyni automatycznej: o awaryjności i trudnościach serwisowych ze skrzynią AW można by napisać książkę. Jeśli skrzynia pracuje dziwnie, odrzućmy to auto.
Awarie skrzyni automatycznej: o awaryjności i trudnościach serwisowych ze skrzynią AW można by napisać książkę. Jeśli skrzynia pracuje dziwnie, odrzućmy to auto.Motor

Zobacz również:

    Volvo XC70 (2000-2008) - podsumowanie

    • Usterki skrzyni automatycznej - nie dość, że to awaryjny element, to jeszcze jego serwisowanie sprawia trudności i bardzo łatwo uszkodzić mechanizm 3. biegu.
    • Dygotanie spowodowane zużyciem górnej poduszki silnika - mocowania układu napędowego często nie wytrzymywały nawet 50 tys. km.
    • Wyjące łożyska kół tylnych.
    • Wycieki ze zbiornika płynu wspomagania kierownicy.
    • Stuki w zawieszeniu wywołane przez nietrwałe tuleje gumowe przednich wahaczy.
    • Usterki ETM, czyli modułu elektronicznej przepustnicy.
    • Korodujące tylne tarcze hamulcowe dotyczą samochodów, które dużo jeżdżą w trasie, gdzie hamowanie nie jest konieczne tak często.
    • Egzemplarzy ze skrzynią manualną: nie jest łatwo je znaleźć, ale są godne polecenia.
    • Diesli z udokumentowanym przebiegiem poniżej 250 tys. km, nawet znacznie droższych niż średnia rynkowa.
    • Samochodów sprowadzonych z USA - mają jednak zauważalnie gorsze wyposażenie niż te europejskie.
    • Najtańszych, okazyjnych diesli... chyba, że chcemy wydać 20 tys. zł na ich naprawy.

    Dane techniczne: Volvo XC70 (2000-2008)

    Wersja
    2.4 T
    2.5 T
    2.4 D5
    2.4 D5
    Silnik
    benzynowy, turbo
    benzynowy, turbo
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2435 cm3
    2521 cm3
    2401 cm3
    2401 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    R5/20
    R5/20
    R5/20
    Moc maksymalna
    200 KM
    210 KM
    163 KM
    185 KM
    Maks. moment obrotowy
    285 Nm
    320 Nm
    340 Nm
    400 Nm
    Osiągi    
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    225 km/h
    195 km/h
    210 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,6 s
    8,1 s
    11,5 s
    9,3 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    10,5
    10,5
    8,5
    8,0
    *dane fabryczne