Używane Volvo S40/V40 (1995-2004)

Na plus zaliczamy bogate wyposażenie większości egzemplarzy. Na minus – ciasne, niepraktyczne wnętrze.
Na plus zaliczamy bogate wyposażenie większości egzemplarzy. Na minus – ciasne, niepraktyczne wnętrze.Motor
Jakość materiałów, z których wykonano deskę rozdzielczą jest bardzo wysoka. Gorzej z precyzją montażu. Uwagę zwraca oryginalny zestaw audio w rozmiarze 2 DIN z odtwarzaczem kaset i płyt kompaktowych.
Jakość materiałów, z których wykonano deskę rozdzielczą jest bardzo wysoka. Gorzej z precyzją montażu. Uwagę zwraca oryginalny zestaw audio w rozmiarze 2 DIN z odtwarzaczem kaset i płyt kompaktowych.Motor

Volvo S40/V40 (1995-2004)

Diesle cierpią na wycieki oleju. Ich usuwanie jest drogie.
Diesle cierpią na wycieki oleju. Ich usuwanie jest drogie.Motor
Najwięcej problemów sprawiają tylne wahacze.
Najwięcej problemów sprawiają tylne wahacze.Motor
Jakość skórzanych wykończeń w kabinie jest dosyć niska.
Jakość skórzanych wykończeń w kabinie jest dosyć niska.Motor
Info center – w opcji montowano komputer pokładowy. Powyżej pokrętło do jego obsługi.
Info center – w opcji montowano komputer pokładowy. Powyżej pokrętło do jego obsługi.Motor
Nowa generacja modelu.
Nowa generacja modelu.Volvo
Klasa premium – najlepiej wyposażone wersje wykończone są wstawkami z drewna i skórą.
Klasa premium – najlepiej wyposażone wersje wykończone są wstawkami z drewna i skórą.Motor
Jak na kombi – zbyt wysoka krawędź załadunku, mało regularne kształty. Objętość: 415/1420 l.
Jak na kombi – zbyt wysoka krawędź załadunku, mało regularne kształty. Objętość: 415/1420 l.Motor
Praktyczne rozwiązania – podłoga bagażnika ma uchwyt, który ułatwia wyjęcie koła.
Praktyczne rozwiązania – podłoga bagażnika ma uchwyt, który ułatwia wyjęcie koła.Motor
Ortopedyczne fotele – kierowcy cenią sobie wygodne fotele z regulacją części lędźwiowej.
Ortopedyczne fotele – kierowcy cenią sobie wygodne fotele z regulacją części lędźwiowej.Motor
Jakość materiałów, z których wykonano deskę rozdzielczą jest bardzo wysoka. Gorzej z precyzją montażu. Uwagę zwraca oryginalny zestaw audio w rozmiarze 2 DIN z odtwarzaczem kaset i płyt kompaktowych.
Jakość materiałów, z których wykonano deskę rozdzielczą jest bardzo wysoka. Gorzej z precyzją montażu. Uwagę zwraca oryginalny zestaw audio w rozmiarze 2 DIN z odtwarzaczem kaset i płyt kompaktowych.Motor
Skórzane fotele to atut małego Volvo. Gwarantują wysoki komfort jazdy na dalszych trasach.
Skórzane fotele to atut małego Volvo. Gwarantują wysoki komfort jazdy na dalszych trasach.Motor
S40/V40 jest jednym z najmniejszych modeli w klasie. Jeśli szukamy samochodu rodzinnego, warto o tym pamiętać. Z praktycznego punktu widzenia lepszym wyborem będzie choćby VW Golf IV kombi.
S40/V40 jest jednym z najmniejszych modeli w klasie. Jeśli szukamy samochodu rodzinnego, warto o tym pamiętać. Z praktycznego punktu widzenia lepszym wyborem będzie choćby VW Golf IV kombi.Motor
Na plus zaliczamy bogate wyposażenie większości egzemplarzy. Na minus – ciasne, niepraktyczne wnętrze.
Na plus zaliczamy bogate wyposażenie większości egzemplarzy. Na minus – ciasne, niepraktyczne wnętrze.Motor
Zawiasy klapy nie wchodzą do bagażnika. Ma objętość 471 litrów. Ograniczają go wnęki kół.
Zawiasy klapy nie wchodzą do bagażnika. Ma objętość 471 litrów. Ograniczają go wnęki kół.Motor

Zobacz również:

    Volvo S40/V40 (1995-2004) - podsumowanie

    Volvo S40 (1995-2003)

    Sedan S40 debiutował we wrześniu 1995. Egzemplarze z początkowego okresu produkcji są dobrze zabezpieczone przed korozją, ale użytkownicy narzekają na jakość wykonania.
    Sedan S40 debiutował we wrześniu 1995. Egzemplarze z początkowego okresu produkcji są dobrze zabezpieczone przed korozją, ale użytkownicy narzekają na jakość wykonania.Motor

    Volvo V40 (1995-2004)

    Kombi oznaczone jako V40 debiutowało z opóźnieniem – pokazano je w grudniu. W produkcji pozostało natomiast prawie o rok dłużej niż sedan.
    Kombi oznaczone jako V40 debiutowało z opóźnieniem – pokazano je w grudniu. W produkcji pozostało natomiast prawie o rok dłużej niż sedan.Motor

    Volvo S40/V40: modernizacja modelu

    Motor
    W roku 2002 po raz ostatni zmodernizowano konsolę centralną. Poprawiła się jakość.
    W roku 2002 po raz ostatni zmodernizowano konsolę centralną. Poprawiła się jakość.Motor
    Motor
    Motor
    Motor
    Motor
    • Uszczelki pod głowicą przepalają się zaskakująco często w silnikach wysokoprężnych I generacji (90 KM).
    • Głośna praca zawieszenia - najwięcej problemów sprawiają tylne wahacze (tzw. "cukierki"). Uwaga - wraz z upływem lat ich konstrukcja była modyfikowana, stąd osobom niezorientowanym trudno będzie dobrać odpowiednie zamienniki. Ponadprzeciętnie awaryjne są także piasty kół przednich.
    • Awaryjny układ zasilania w silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
    • Brak części do obsługi starych, oryginalnych, holenderskich instalacji gazowych.
    • Zadbanych benzynówek sprzed liftingu. Dobrze znoszą sekwencyjne instalacje LPG.
    • Egzemplarzy z końcówki produkcji, kupionych w kraju.
    • Diesli common rail.
    • Starszych egzemplarzy z silnikami wysokoprężnymi. Są zwykle w fatalnym stanie.
    • Benzynówek z bezpośrednim wtryskiem. Nie zamontujemy w nich LPG, są awaryjne i drogie w naprawach.

    Dane techniczne: Volvo S40/V40 (1995-2004) - wersje benzynowe

    Wersja
    1.6
    1.7
    1.8
    1.8i
    2.0
    2.0 T
    2.0 T4
    Silnik
    benz.
    benz.
    benz.
    benz.
    wtr. bezpośr
    benz.
    benz.,
    turbo
    benz.,
    turbo
    Pojemność
    skokowa
    1587 cm3
    1731 cm3
    1783 cm3
    1834 cm3
    1948 cm3
    1948 cm3
    1948 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    Moc
    maksymalna
    109 KM
    115 KM
    122 KM
    122/125 KM
    100/140 KM
    165 KM
    200 KM
    Maksymalny
    moment
    obrotowy
    145 Nm
    165 Nm
    170 Nm
    174 Nm
    183/190 Nm
    240 Nm
    300 Nm
    Osiągi
    Prędkość
    maksymalna
    190 km/h
    195 km/h
    200 km/h
    200 km/h
    201/205 km/h
    220 km/h
    235 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    12,5 s
    11,2 s
    10,4 s
    10,5 s
    9,7/10,2 s
    8,5 s
    7,3 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km
    8,7
    9,3
    9,5
    9,0
    10,5
    11,2
    11,5

    Dane techniczne: Volvo S40/V40 (1995-2004) - wersje wysokoprężne

    Wersja
    1.9 TD
    1.9 TD
    1.9 TD
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1870 cm3
    1870 cm3
    1870 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc maksymalna
    90 KM
    95 KM
    102/115 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    176 Nm
    190 Nm
    215/265 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    180 km/h
    180 km/h
    185/195 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13 s
    12,5 s
    12/10,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,0
    7,5
    7,0

    Volvo S40/V40: popularne silniki