Używane Volvo 740/760 (1982-1992)

Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.
Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.Motor
Niektóre elementy są już niedostępne. Czasem można ratować się częściami z nowszego modelu 940/960
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.Motor

Zobacz również:

    Volvo 740/760 (1982-1992)

    Volvo 940/960 produkowano w latach 1990-1998. W ostatnim roku pod nazwą S90.
    Volvo 940/960 produkowano w latach 1990-1998. W ostatnim roku pod nazwą S90.Volvo
    Serię 240 produkowano równolegle z 740 z uwagi na niesłabnący popyt. Koniec: 1993.
    Serię 240 produkowano równolegle z 740 z uwagi na niesłabnący popyt. Koniec: 1993.Volvo
    Diesel (z lewej) czy benzyna z LPG? Uważamy, że lepsza jest druga opcja. Diesle mają większe przebiegi i problemy z głowicami.
    Diesel (z lewej) czy benzyna z LPG? Uważamy, że lepsza jest druga opcja. Diesle mają większe przebiegi i problemy z głowicami.Motor
    Przed zakupem sprawdźmy układ kierowniczy na stacji kontroli pojazdów.
    Przed zakupem sprawdźmy układ kierowniczy na stacji kontroli pojazdów.Motor
    Podłogę poprowadzono znacznie wyżej niż w autach z napędem przednim. Składanie siedzeń wymaga i siły, i pewnej wiedzy.
    Podłogę poprowadzono znacznie wyżej niż w autach z napędem przednim. Składanie siedzeń wymaga i siły, i pewnej wiedzy.Motor
    Jak w domu: fotele są szerokie i miękkie, natomiast zaskakująco trwałe. Przetarcia to rzadkość.
    Jak w domu: fotele są szerokie i miękkie, natomiast zaskakująco trwałe. Przetarcia to rzadkość.Motor
    Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.
    Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.Motor
    We wczesnych egzemplarzach piąty bieg włączało się przyciskiem na gałce dźwigni.
    We wczesnych egzemplarzach piąty bieg włączało się przyciskiem na gałce dźwigni.Motor
    Ciekawostka z wersji turbodoładowanych: miernik ciśnienia/podciśnienia w kolektorze.
    Ciekawostka z wersji turbodoładowanych: miernik ciśnienia/podciśnienia w kolektorze.Motor
    Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.
    Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.Motor
    Kombi zadebiutowało dopiero 3 lata po sedanie. Na zdjęciu egzemplarz z 1990 roku.
    Kombi zadebiutowało dopiero 3 lata po sedanie. Na zdjęciu egzemplarz z 1990 roku.Motor
    Sedan po liftingu z 1989 r. stracił sporo z pierwotnego uroku. Zwłaszcza tylne lampy nie były już tak wyraziste jak wcześniej.
    Sedan po liftingu z 1989 r. stracił sporo z pierwotnego uroku. Zwłaszcza tylne lampy nie były już tak wyraziste jak wcześniej.Motor

    Volvo 740/760 (1982-1992) - podsumowanie

    • Korozja nadwozia: problem dotyczy samochodów sprzed 1987 r. Rdzewieją podłużnice, gródź, dolne krawędzie drzwi. Uwaga na aluminiową klapę w kombi: nie widać na niej rdzy, ale może się kruszyć ze starości.
    • Wyrobione wałki rozrządu i usterki układu zapłonowego trapią właścicieli wersji V6.
    • Pękające głowice: to problem silników wysokoprężnych. Zwróćmy szczególną uwagę na stan i drożność chłodnicy.
    • Uszkodzenia elektronicznie sterowanego nadbiegu w autach z "piątką" włączaną przyciskiem.
    • Wyjący dyferencjał.

    Dane techniczne: Volvo 740/760 (1982-1992)

    Wersja
    2.3
    2.3 T
    2.9 V6
    2.4 D
    2.4 TD
    Silnik
    benz.
    t. benz.
    benz.
    diesel
    t.diesel
    Pojemność skokowa
    2316 cm3
    2316 cm3
    2849 cm3
    2383 cm3
    2383 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    V6/12
    R6/12
    R6/12
    Moc maksymalna
    133 KM
    182 KM
    170 KM
    82 KM
    122 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    190 Nm
    260 Nm
    247 Nm
    140 Nm
    235 Nm
    Osiągi    
    Prędkość maksymalna
    172 km/h
    200 km/h
    187 km/h
    155 km/h
    181 km/h
    Przysp. 0-100 km/h
    12,2 s
    8,5 s
    10,0 s
    17,5 s
    12,0 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    9,2
    9,8
    11,3
    8,3
    7,9
    *dane fabryczne