Używane Volvo 740/760 (1982-1992)

Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.
Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.Motor
Niektóre elementy są już niedostępne. Czasem można ratować się częściami z nowszego modelu 940/960
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.Motor

Volvo 740/760 (1982-1992)

Volvo 940/960 produkowano w latach 1990-1998. W ostatnim roku pod nazwą S90.
Volvo 940/960 produkowano w latach 1990-1998. W ostatnim roku pod nazwą S90.Volvo
Serię 240 produkowano równolegle z 740 z uwagi na niesłabnący popyt. Koniec: 1993.
Serię 240 produkowano równolegle z 740 z uwagi na niesłabnący popyt. Koniec: 1993.Volvo
Diesel (z lewej) czy benzyna z LPG? Uważamy, że lepsza jest druga opcja. Diesle mają większe przebiegi i problemy z głowicami.
Diesel (z lewej) czy benzyna z LPG? Uważamy, że lepsza jest druga opcja. Diesle mają większe przebiegi i problemy z głowicami.Motor
Przed zakupem sprawdźmy układ kierowniczy na stacji kontroli pojazdów.
Przed zakupem sprawdźmy układ kierowniczy na stacji kontroli pojazdów.Motor
Podłogę poprowadzono znacznie wyżej niż w autach z napędem przednim. Składanie siedzeń wymaga i siły, i pewnej wiedzy.
Podłogę poprowadzono znacznie wyżej niż w autach z napędem przednim. Składanie siedzeń wymaga i siły, i pewnej wiedzy.Motor
Jak w domu: fotele są szerokie i miękkie, natomiast zaskakująco trwałe. Przetarcia to rzadkość.
Jak w domu: fotele są szerokie i miękkie, natomiast zaskakująco trwałe. Przetarcia to rzadkość.Motor
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.
Pozycja za kierownicą jest relaksująca i skłania do spokojnej jazdy. Wnętrze do dziś stanowi wzór czytelności i ergonomii obsługi. Na zdjęciu wersja z końca produkcji z ubogim wyposażeniem.Motor
We wczesnych egzemplarzach piąty bieg włączało się przyciskiem na gałce dźwigni.
We wczesnych egzemplarzach piąty bieg włączało się przyciskiem na gałce dźwigni.Motor
Ciekawostka z wersji turbodoładowanych: miernik ciśnienia/podciśnienia w kolektorze.
Ciekawostka z wersji turbodoładowanych: miernik ciśnienia/podciśnienia w kolektorze.Motor
Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.
Sedany powoli stają się rzadkością na ulicach. Kombi wciąż się widuje: głównie przy pracy.Motor
Kombi zadebiutowało dopiero 3 lata po sedanie. Na zdjęciu egzemplarz z 1990 roku.
Kombi zadebiutowało dopiero 3 lata po sedanie. Na zdjęciu egzemplarz z 1990 roku.Motor
Sedan po liftingu z 1989 r. stracił sporo z pierwotnego uroku. Zwłaszcza tylne lampy nie były już tak wyraziste jak wcześniej.
Sedan po liftingu z 1989 r. stracił sporo z pierwotnego uroku. Zwłaszcza tylne lampy nie były już tak wyraziste jak wcześniej.Motor

Volvo 740/760 (1982-1992) - podsumowanie

  • Korozja nadwozia: problem dotyczy samochodów sprzed 1987 r. Rdzewieją podłużnice, gródź, dolne krawędzie drzwi. Uwaga na aluminiową klapę w kombi: nie widać na niej rdzy, ale może się kruszyć ze starości.
  • Wyrobione wałki rozrządu i usterki układu zapłonowego trapią właścicieli wersji V6.
  • Pękające głowice: to problem silników wysokoprężnych. Zwróćmy szczególną uwagę na stan i drożność chłodnicy.
  • Uszkodzenia elektronicznie sterowanego nadbiegu w autach z "piątką" włączaną przyciskiem.
  • Wyjący dyferencjał.

Dane techniczne: Volvo 740/760 (1982-1992)

Wersja
2.3
2.3 T
2.9 V6
2.4 D
2.4 TD
Silnik
benz.
t. benz.
benz.
diesel
t.diesel
Pojemność skokowa
2316 cm3
2316 cm3
2849 cm3
2383 cm3
2383 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
R4/8
V6/12
R6/12
R6/12
Moc maksymalna
133 KM
182 KM
170 KM
82 KM
122 KM
Maksymalny moment obrotowy
190 Nm
260 Nm
247 Nm
140 Nm
235 Nm
Osiągi    
Prędkość maksymalna
172 km/h
200 km/h
187 km/h
155 km/h
181 km/h
Przysp. 0-100 km/h
12,2 s
8,5 s
10,0 s
17,5 s
12,0 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
9,2
9,8
11,3
8,3
7,9
*dane fabryczne