Używane Renault Captur (2013-) - opinie użytkowników
Wciąż modny i taniejący w oczach miejski crossover. I na razie całkiem trwały.
RENAULT CAPTURw produkcji: od 2013 r.ceny: od 36 tys. zł
Popularny crossover Renault ma już 5 lat i w zeszłym roku przeszedł lifting wizualny.
To auto pełne ciekawostek. Z zewnątrz wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem i wysokim prześwitem (20 cm), w środku z kolei pasażerowie z tyłu regulują sobie ilość miejsca, przesuwając kanapę. Mało tego - tapicerkę można łatwo zdjąć i wyprać.
Captur ma wiele wspólnego z Clio: dzieli z nim płytę podłogową i przejął po nim m.in. zestaw wskaźników i część silników.
Gamę okrojono do dwóch jednostek benzynowych TCe (0.9 i 1.2) oraz jednego diesla 1.5 dCi o mocy 90/110 KM. Na razie wszystkie możemy polecić, z tym że 3-cylindrowy 0.9 wymaga trzymania na obrotach. Diesle, co ważne, nie przysparzają problemów z filtrem DPF.
Jeśli Captur z automatem (dwusprzęgłowy EDC), to z 1.2 lub słabszym 1.5 dCi. Jakie są awarie w tak młodym aucie?
Jak na razie czasami zawiesza się elektronika, postukują plastiki we wnętrzu i bez powodu zapala się kontrolka airbagu.
Te auta rzadko trafiały do flot i zwykle są bogato wyposażone.
Użytkownicy oceniają pojazd w 2 działach i 14 kategoriach. Poniżej oceny, jakie przyznali na podstawie swoich doświadczeń. | |||||
OCENA SAMOCHODU | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
przestronność wnętrza | ✔ | ||||
pojemność bagażnika | ✔ | ||||
jakość materiałów | ✔ | ||||
wyposażenie | ✔ | ||||
komfort jazdy, hałas | ✔ | ||||
osiągi | ✔ | ||||
wygląd, styl | ✔ | ||||
OCENA EKSPLOATACJI | |||||
źle | poniżej średniej | przeciętnie | powyżej średniej | bardzo dobrze | |
cena zakupu | ✔ | ||||
zużycie paliwa | ✔ | ||||
ceny części | ✔ | ||||
dostępność części | ✔ | ||||
koszty serwisu | ✔ | ||||
dostępność serwisu | ✔ | ||||
awaryjność | ✔ |
UŻYWANE RENAULT CAPTUR (2013-): OPINIE UŻYTKOWNIKÓW
Co mają do powiedzenia użytkownicy na temat swoich Renault Captur?
ZALETY
"Prześwit to prawie 20 cm. Przydaje się podczas wjazdów na krawężniki".
"Automat EDC - genialny: fajnie i płynnie redukuje biegi oraz można go przełączyć w tryb półautomatyczny".
"Bardzo dobry stosunek wielkości wnętrza do rozmiarów zewnętrznych. Fotele wygodne i z dużym zakresem regulacji".
"Klimatyzacja momentalnie odparowuje szyby podczas deszczu".
WADY
"Mała szyba tylna i tylne okienko, szerokie słupki - warto poszukać Captura z kamerą cofania".
"120-konny silnik TCe jest oszczędny tylko przy odpowiednim stylu jazdy. Znika wtedy przyjemność z prowadzenia".
"Trochę przeszkadza terkot 3-cylindrowej jednostki 0.9 TCe. Jest uciążliwy zwłaszcza podczas przyspieszania".
Renault Captur (2013-)
Tekst: Michał Bakuła, zdjęcia: archiwum; "Motor" 36/2018