Używane BMW 540i (2000)

Idealne w trasę. Jazda BMW relaksuje. Na niemieckiej autostradzie można ustawić tempomat na 160 km/h - auto jest całkowicie stabilne przy dużych prędkościach.
Idealne w trasę. Jazda BMW relaksuje. Na niemieckiej autostradzie można ustawić tempomat na 160 km/h - auto jest całkowicie stabilne przy dużych prędkościach.Motor
Kierownica z M-Pakietu jest obszyta skórą. Drewno nie wygląda już zbyt dobrze - widać na nim pęknięcia. W standardzie: tempomat i automatyczna klimatyzacja.
Kierownica z M-Pakietu jest obszyta skórą. Drewno nie wygląda już zbyt dobrze - widać na nim pęknięcia. W standardzie: tempomat i automatyczna klimatyzacja.Motor

BMW 540i (2000)

Sześciobiegowa skrzynia manualna to rzadkość w modelu 540i.
Sześciobiegowa skrzynia manualna to rzadkość w modelu 540i.Motor
Idealne w trasę. Jazda BMW relaksuje. Na niemieckiej autostradzie można ustawić tempomat na 160 km/h - auto jest całkowicie stabilne przy dużych prędkościach.
Idealne w trasę. Jazda BMW relaksuje. Na niemieckiej autostradzie można ustawić tempomat na 160 km/h - auto jest całkowicie stabilne przy dużych prędkościach.Motor
BMW ma seryjny M-pakiet: z zewnątrz wyróżniają się felgi i progi, w kabinie - kierownica i gałka.
BMW ma seryjny M-pakiet: z zewnątrz wyróżniają się felgi i progi, w kabinie - kierownica i gałka.Motor
Instalacja z butlą w miejscu koła zapasowego kosztowała ok. 4500 zł. Ta kwota zwróciła się właścicielowi z nawiązką.
Instalacja z butlą w miejscu koła zapasowego kosztowała ok. 4500 zł. Ta kwota zwróciła się właścicielowi z nawiązką.Motor
Wygodne w trasie podparcie ud można rozsuwać. Pęknięcia tapicerki: to normalne.
Wygodne w trasie podparcie ud można rozsuwać. Pęknięcia tapicerki: to normalne.Motor
Na wyświetlaczach gasną linie. Nie da się ich trwale naprawić.
Na wyświetlaczach gasną linie. Nie da się ich trwale naprawić.Motor
Kierownica z M-Pakietu jest obszyta skórą. Drewno nie wygląda już zbyt dobrze - widać na nim pęknięcia. W standardzie: tempomat i automatyczna klimatyzacja.
Kierownica z M-Pakietu jest obszyta skórą. Drewno nie wygląda już zbyt dobrze - widać na nim pęknięcia. W standardzie: tempomat i automatyczna klimatyzacja.Motor
Z zewnątrz nie ma żadnych oznaczeń modelu, nie widać też zaworu od LPG, bo ukryto go pod klapką wlewu paliwa.
Z zewnątrz nie ma żadnych oznaczeń modelu, nie widać też zaworu od LPG, bo ukryto go pod klapką wlewu paliwa.Motor
Rdza: okolice wlewu paliwa rdzewieją na skutek styku dwóch rodzajów materiału: blachy i mosiądzu (z zaworu LPG).
Rdza: okolice wlewu paliwa rdzewieją na skutek styku dwóch rodzajów materiału: blachy i mosiądzu (z zaworu LPG).Motor
Silnik 4.4 V8 o mocy 286 KM.
Silnik 4.4 V8 o mocy 286 KM.Motor
133, 2 tys. km: spalanie ustabilizowane. W korkach osiąga do 20 l/100 km, w trasie spada nawet o połowę. Średnio - ok. 17 l/100 km.
133, 2 tys. km: spalanie ustabilizowane. W korkach osiąga do 20 l/100 km, w trasie spada nawet o połowę. Średnio - ok. 17 l/100 km.Motor
145 tys. km: ile wejdzie? Do 65-litrowej butli w miejscu koła zapasowego wchodzi ok. 55 litrów gazu. To wystarcza na 300 km jazdy.
145 tys. km: ile wejdzie? Do 65-litrowej butli w miejscu koła zapasowego wchodzi ok. 55 litrów gazu. To wystarcza na 300 km jazdy.Motor
Po lampach ksenonowych widać już mocne zużycie. Są nieodwracalnie zmatowiałe.
Po lampach ksenonowych widać już mocne zużycie. Są nieodwracalnie zmatowiałe.Motor
287 tys. km: stłuczka parkingowa. Nie z winy właściciela i na szczęście uszkodzono tylko przedni zderzak oraz błotnik.
287 tys. km: stłuczka parkingowa. Nie z winy właściciela i na szczęście uszkodzono tylko przedni zderzak oraz błotnik.Motor
Wyciek płynu atf: nieszczelny przewód od wspomagania kierownicy opryskuje płynem dół silnika. Doskonale wiadomo, który element jest temu winny, bo już dwa razy go wymieniano.
Wyciek płynu atf: nieszczelny przewód od wspomagania kierownicy opryskuje płynem dół silnika. Doskonale wiadomo, który element jest temu winny, bo już dwa razy go wymieniano.Motor
Zawieszenie przednie: choć pracują tu dwa wahacze, w rzeczywistości jest to układ typu McPherson. Plus przyznajemy za tanie i dostępne części. Trwałość jest raczej przeciętna.
Zawieszenie przednie: choć pracują tu dwa wahacze, w rzeczywistości jest to układ typu McPherson. Plus przyznajemy za tanie i dostępne części. Trwałość jest raczej przeciętna.Motor
Układ wydechowy: to wręcz nie do wiary, jak dobrze wygląda wydech w samochodzie od lat użytkowanym na gazie. W porównywalnych modelach tłumiki często są już dziurawe jak sito.
Układ wydechowy: to wręcz nie do wiary, jak dobrze wygląda wydech w samochodzie od lat użytkowanym na gazie. W porównywalnych modelach tłumiki często są już dziurawe jak sito.Motor
Zawieszenie tylne: masywny wahacz tylny dolny jeszcze nie wymagał wymiany. Górne już tak, podobnie jak poduszki widoczne u góry zdjęcia.
Zawieszenie tylne: masywny wahacz tylny dolny jeszcze nie wymagał wymiany. Górne już tak, podobnie jak poduszki widoczne u góry zdjęcia.Motor
Tylny dyferencjał: przegub wału napędowego jest bardzo trwały, ale okolice przegubów wewnętrznych półosi są zapocone olejem. Zwracamy uwagę na nietypowy kształt tłumika środkowego.
Tylny dyferencjał: przegub wału napędowego jest bardzo trwały, ale okolice przegubów wewnętrznych półosi są zapocone olejem. Zwracamy uwagę na nietypowy kształt tłumika środkowego.Motor
Ocena stanu technicznego w warsztacie po 300 tys. km
Ocena stanu technicznego w warsztacie po 300 tys. kmMotor
Tapicerki nie da się już doczyścić. Tu nic się nie wylało, po prostu obicia tak chłoną brud.
Tapicerki nie da się już doczyścić. Tu nic się nie wylało, po prostu obicia tak chłoną brud.Motor
  • Bardzo wysoka niezawodność zespołu napędowego.
  • Szeroki wybór części zamiennych dostępnych w umiarkowanych cenach.
  • Akceptowalne zużycie paliwa.
  • Spory zasięg na LPG, możliwość montażu dużej butli.
  • Oznaki korozji na nadwoziu.
  • Zawieszenie wymaga dość częstych wymian.
  • Niska jakość tapicerki (jest podatna na zabrudzenie, nie da się jej doczyścić).
  • W środku stale czuć zapach gazu LPG.

Silnik

4.4 V8
4.4 V8Motor

Dane techniczne: BMW 540i

Silnik
benzynowy/LPG
Pojemność skokowa
4398 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
286 KM/5400
Maks. moment obrotowy
440 Nm/3600
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa własna/ładowność
1630/540 kg
Pojemność bagażnika
460 l
Poj. zbiornika paliwa/LPG
70 l/65 l
Opony
225/55 R16
Wymiar (dł./szer./wys.)
477/180/144 cm
Rozstaw osi
283 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,2 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
18,4/8,8/12,3

Zestawienie kosztów: BMW 540i

1. Opłaty
Ubezpieczenie (składka roczna AC, OC, NW, Assistance) za okres dziewięciu lat
10800 zł
2. Koszty
Przebieg
Opis czynności
Koszt
130000 km
Montaż instalacji gazowej
4500 zł
138000 km
Wymiana tarcz i klocków hamulcowych
700 zł
144000 km
Wymiana przewodu wspomagania kierownicy
120 zł
149000 km
Zakup opon letnich w rozmiarze 225/55 R16
1400 zł
157000 km
Wymiana listwy wtryskiwaczy LPG
500 zł
163000 km
Wymiana płynu chłodniczego
300 zł
171000 km
Usunięcie katalizatorów
120 zł
172000 km
Wymiana akumulatora
650 zł
178000 km
Wymiana klocków hamulcowych
350 zł
188000 km
Naprawa podnośnika szyby kierowcy
200 zł
199000 km
Wymiana przewodu wspomagania kierownicy
120 zł
208000 km
Wymiana końcówek drążków kierowniczych i regulacja zbieżności
300 zł
218000 km
Wymiana listwy wtryskiwaczy LPG
500 zł
229000 km
Usterka parownika LPG - wymiana na nowy
500 zł
241000 km
Zakup opon zimowych w rozmiarze 225/55 R16
1500 zł
245000 km
Wymiana wahaczy przednich
1700 zł
246000 km
Wymiana klocków hamulcowch
350 zł
252000 km
Zakup opon letnich w rozmiarze 225/55 R16
1560 zł
264000 km
Wymiana górnych wahaczy tylnych
960 zł
286000 km
Wymiana sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko)
1500 zł
288000 km
Usunięcie rdzy z okolic wlewu paliwa
200 zł
299000 km
Zdjęcie i wyczyszczenie tarcz hamulcowych, wymiana klocków
450 zł
co 15 tys. km
Wymiana oleju i filtra (12 razy)
2640 zł
-
Inne koszty: wymiana żarówek, filtrów LPG itp.
1500 zł
Suma kosztów serwisowych
22620 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 170 tys. km (średnie spalanie 17 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 28 900 l, średnia cena LPG: 2,50 zł)
72250 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
105670 zł
Utrata wartości (zakup: 39 tys. zł, obecna wartość: 20 tys. zł)
19000 zł
Łączny koszt na dystansie 170 tys. km
124670 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,62 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,73 zł