Używana Mazda 5 CR (2005-2010)

Pod proporcjonalną sylwetką Mazdy 5 kryje się technika z modeli 3 i 6 w ich pierwszych generacjach. Nie zawsze jest niezawodna.
Pod proporcjonalną sylwetką Mazdy 5 kryje się technika z modeli 3 i 6 w ich pierwszych generacjach. Nie zawsze jest niezawodna.Motor
montowano tam kolorowy ekran. Po liftingu zrezygnowano z nadmiaru sztucznego aluminium.
montowano tam kolorowy ekran. Po liftingu zrezygnowano z nadmiaru sztucznego aluminium.Motor
Przy komplecie pasażerów przestrzeń bagażowa to niewiele ponad 100 litrów, przy 5 osobach - około 450. Wysoki próg załadunku.
Przy komplecie pasażerów przestrzeń bagażowa to niewiele ponad 100 litrów, przy 5 osobach - około 450. Wysoki próg załadunku.Motor
 Każdy diesel o mocy 143 KM ma obowiązkowo filtr sadzy (DPF).
Każdy diesel o mocy 143 KM ma obowiązkowo filtr sadzy (DPF).Motor

Używana Mazda 5 CR (2005-2010)

Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Z tyłu wygodnie usiądą dwie osoby. Awaryjnie – trzy. Środkowe siedzisko jest o połowę węższe niż zewnętrzne.
Z tyłu wygodnie usiądą dwie osoby. Awaryjnie – trzy. Środkowe siedzisko jest o połowę węższe niż zewnętrzne.Motor
Z przodu – pełen komfort‚ wygodne fotele z podłokietnikiem dla kierowcy i... widoczność ograniczona przez słupki.
Z przodu – pełen komfort‚ wygodne fotele z podłokietnikiem dla kierowcy i... widoczność ograniczona przez słupki.Motor
Drzwi boczne można regulować śrubami na prowadnicach.
Drzwi boczne można regulować śrubami na prowadnicach.Motor
Po wyjęciu koła zapasowego okazało się‚ że pod nim zbiera się woda i podłoga rdzewieje.
Po wyjęciu koła zapasowego okazało się‚ że pod nim zbiera się woda i podłoga rdzewieje.Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Po liftingu wszystkie samochody otrzymały skrzynię 6-biegową. Gałka szybko się łuszczy.
Po liftingu wszystkie samochody otrzymały skrzynię 6-biegową. Gałka szybko się łuszczy.Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Miejsce nad konsolą aż prosi się o zamykany schowek. Nic z tego – w najbogatszych odmianach montowano tam kolorowy ekran. Po liftingu zrezygnowano z nadmiaru sztucznego aluminium.
Miejsce nad konsolą aż prosi się o zamykany schowek. Nic z tego – w najbogatszych odmianach montowano tam kolorowy ekran. Po liftingu zrezygnowano z nadmiaru sztucznego aluminium.Motor
Małe kropki rdzy na nadkolach – nie jest źle‚ ale reagować trzeba.
Małe kropki rdzy na nadkolach – nie jest źle‚ ale reagować trzeba.Motor
Każdy diesel o mocy 143 KM ma obowiązkowo filtr sadzy (DPF).
Każdy diesel o mocy 143 KM ma obowiązkowo filtr sadzy (DPF).Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)
Używana Mazda 5 CR (2005-2010)Motor

Używana Mazda 5 CR (2005-2010): podsumowanie

Mazda 5: historia modelu

Mazda 5 CR (2005-2010): mocne strony

Mazda 5 CR (2005-2010): słabe punkty

Mazda 5 CR (2005-2010): typowe usterki

Małe kropki rdzy na nadkolach – nie jest źle‚ ale reagować trzeba.
Małe kropki rdzy na nadkolach – nie jest źle‚ ale reagować trzeba.Motor
  • Korozja: zaczyna się na tylnych nadkolach‚ potem przenosi się na całą tylną część pojazdu‚ w ekstremalnym przypadku także na podłogę;
  • Nietrwałe tylne zawieszenie: niepokojąco często trzeba wymieniać amortyzatory.
  • Nierównomierne zużycie tylnych opon‚ tzw. ząbkowanie.
  • Usterki silników Diesla: najpoważniejsza z nich to niedrożne sitko pompy oleju. Grozi zatarciem. Powtarzają się nieszczelności podkładek pod wtryskiwaczami‚ a po dużym przebiegu wyciera się wałek rozrządu.
  • Huk w kabinie: drzwi nie przylegają do nadwozia. Uszkadza się też wygłuszenie grodzi.

Dane techniczne, osiągi: Mazda 5 CR (2005-2010)

 
1.8
2.0 MZR
2.3
2.0 CD
2.0 MZR-CD
Silnik
benz.
benz.
benz.
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1798 cm3
1998 cm3
2261 cm3
1998 cm3
1998 cm3
Układ cyl./zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
115 KM/5300
145 KM/6500
159 KM/6500
110 KM/3500
143 KM/3500
Maks. moment obr.
165 Nm/4000
185 Nm/4000
201 Nm/3500
310 Nm/2000
340 Nm/2000
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
182 km/h
194 km/h
b.d.
177 km/h
196 km/h
Przysp. 0-100 km/h
11,4 s
10,2 s
b.d.
13,9 s
11,0 s
Średnie zużycie paliwa
7,6 l/100 km
7,9 l/100 km
8,7 l/100 km
6,1 l/100 km
6,1 l/100 km