Używana Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.
Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.Motor

Raport z przebiegu 25 tys. km

W silniku podniesiono moc do 163 KM. Solidnie wykonany chiptuning nie ma negatywnego wpływu na trwałość
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.Motor
16-zaworowy diesel zużywa w trasie ok. 6 l/100 km przy prędkościach do 140 km/h. W mieście: 7,5-8,0 l

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

Felerna rolka napinacza paska wielorowkowego została wreszcie wymieniona na markowy produkt – problemy ustały.
Felerna rolka napinacza paska wielorowkowego została wreszcie wymieniona na markowy produkt – problemy ustały.Motor
Auto jest 4-miejscowe. Sprzedano je jako... ciężarówkę.
Auto jest 4-miejscowe. Sprzedano je jako... ciężarówkę.Motor
Bagażnik jest mały i mocno ograniczony nadkolami.
Bagażnik jest mały i mocno ograniczony nadkolami.Motor
Osoby o wzroście ponad 180 cm mają mało miejsca na nogi. Trzeba jednak docenić długie siedzisko.
Osoby o wzroście ponad 180 cm mają mało miejsca na nogi. Trzeba jednak docenić długie siedzisko.Motor
To bardzo zadbany egzemplarz. Nawet plastiki na stelażu fotela nie są porysowane.
To bardzo zadbany egzemplarz. Nawet plastiki na stelażu fotela nie są porysowane.Motor
Właściciel żartuje, że wkrótce jego Alfa straci połowę wartości, bo przekroczy przebieg 200 tys. km.
Właściciel żartuje, że wkrótce jego Alfa straci połowę wartości, bo przekroczy przebieg 200 tys. km.Motor
Nierównomierne działanie klimatyzacji objawia się dmuchaniem zimnego powietrza na głowę, gorącego zaś na nogi.
Nierównomierne działanie klimatyzacji objawia się dmuchaniem zimnego powietrza na głowę, gorącego zaś na nogi.Motor
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.Motor
Słaby skręt i niskie zawieszenie sprawiają, że parkowanie tym niewielkim przecież autem wymaga dużej ostrożności.
Słaby skręt i niskie zawieszenie sprawiają, że parkowanie tym niewielkim przecież autem wymaga dużej ostrożności.Motor
Układ wydechowy jest w lepszym stanie niż w niejednym samochodzie 5-letnim. I to po 10 polskich zimach...
Układ wydechowy jest w lepszym stanie niż w niejednym samochodzie 5-letnim. I to po 10 polskich zimach...Motor
Rdza na podłodze ma na razie charakter drobnych ognisk, jednak ogólny poziom zabezpieczenia nie zasługuje na plusa.
Rdza na podłodze ma na razie charakter drobnych ognisk, jednak ogólny poziom zabezpieczenia nie zasługuje na plusa.Motor
Przednie, górne wahacze pracują pod niekorzystnym kątem i znoszą to bardzo źle. Wytrzymują średnio 30 tys. km.
Przednie, górne wahacze pracują pod niekorzystnym kątem i znoszą to bardzo źle. Wytrzymują średnio 30 tys. km.Motor
Ślady naprawy blacharskiej – fachowcy średnio przyłożyli się do pracy, próg zdążył już zardzewieć, a lakier odpada.
Ślady naprawy blacharskiej – fachowcy średnio przyłożyli się do pracy, próg zdążył już zardzewieć, a lakier odpada.Motor
Zawieszenie tylne ma też wielowahaczową konstrukcję, ale znacznie trwalszą niż ta z przodu.
Zawieszenie tylne ma też wielowahaczową konstrukcję, ale znacznie trwalszą niż ta z przodu.Motor
Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.
Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.Motor
"Przez lata użytkowania różnych modeli Alfy spotykałem się z wieloma nieprawdziwymi opiniami na ich temat. „147” nie jest autem wadliwym, tylko delikatnym."
"Przez lata użytkowania różnych modeli Alfy spotykałem się z wieloma nieprawdziwymi opiniami na ich temat. „147” nie jest autem wadliwym, tylko delikatnym."Motor

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003) - podsumowanie

Inne Alfy Romeo: jak się sprawują?

Czas tego auta mija, wiele egzemplarzy ma istotne szkody korozyjne.
Czas tego auta mija, wiele egzemplarzy ma istotne szkody korozyjne.Motor
To bez wątpienia najlepszy model Alfy Romeo produkowany po 2000 r.
To bez wątpienia najlepszy model Alfy Romeo produkowany po 2000 r.Motor
Szesnastozaworowy 1.9 JTD ma wielofazowy wtrysk common rail, ale nie wyposażono go w filtr cząstek stałych.
Szesnastozaworowy 1.9 JTD ma wielofazowy wtrysk common rail, ale nie wyposażono go w filtr cząstek stałych.Motor

Dane techniczne: Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

Wersja
1.9 JTD
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1910 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
140 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
305 Nm/2000
Osiągi     
Prędkość maksymalna
206 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,1 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
5,9
*dane fabryczne
„Rdzewieje, niech pan zobaczy” – mechanik pokazywał kolejne miejsca pokryte brązowym nalotem. Tyle że wszystkie znajdowały się tam, gdzie Alfa była naprawiana blacharsko w wyniku kolizji. Kluczowe elementy nadwozia trzymają się znacznie lepiej niż w równoletnich „156”. W bardzo dobrym stanie jest także układ wydechowy. Nie wykryto żadnych wycieków oleju ani nadmiernych zapoceń w układzie napędowym. Niesławne górne wahacze z przodu mają już pewien luz, ale jeszcze nie jest on dyskwalifikujący. Do tylnego zawieszenia i hamulców nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń.
„Rdzewieje, niech pan zobaczy” – mechanik pokazywał kolejne miejsca pokryte brązowym nalotem. Tyle że wszystkie znajdowały się tam, gdzie Alfa była naprawiana blacharsko w wyniku kolizji. Kluczowe elementy nadwozia trzymają się znacznie lepiej niż w równoletnich „156”. W bardzo dobrym stanie jest także układ wydechowy. Nie wykryto żadnych wycieków oleju ani nadmiernych zapoceń w układzie napędowym. Niesławne górne wahacze z przodu mają już pewien luz, ale jeszcze nie jest on dyskwalifikujący. Do tylnego zawieszenia i hamulców nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń.Motor
  • Estetyczne materiały wykończeniowe
  • Niezawodny diesel
  • Stabilność przy wyższych prędkościach
  • Wadliwa klimatyzacja
  • Duży promień skrętu
  • Niedostateczny prześwit do jazdy po polskich wertepach

Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003) - zestawienie kosztów

Alfa Romeo 147 1.9 JTD: zestawienie kosztów

1. Opłaty
 
Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 2 lat
2600 zł
2. Koszty serwisu
Data
Przebieg
Opis czynności
Koszt
03.2012
171 000 km
Zakup opon letnich z felgami aluminiowymi
(opony Bridgestone, felgi oryginalne 17-calowe)
3000 zł
05.2012
175 000 km
Wymiana oleju z filtrem
300 zł
06.2012
177 000 km
Naprawa silniczka tylnej wycieraczki
– zamontowano element używany
150 zł
10.2012
180 000 km
Wymiana klocków hamulcowych z tyłu,
przeczyszczenie układu, wymiana oleju z filtrem
550 zł
01.2013
183 000 km
Wymiana paska klinowego
(spadł podczas jazdy, brak innych uszkodzeń)
100 zł
03.2013
185 000 km
Założenie paska klinowego – spadł ponownie
bezpłatnie
05.2013
187 000 km
Oczyszczenie układu klimatyzacji,
uzupełnienie poziomu czynnika
360 zł
06.2013
189 000 km
Nowy pasek klinowy, nowa rolka napinacza
(w cenie uwzględniono koszt transportu pojazdu lawetą)
500 zł
07.2013
190 000 km
Wymiana oleju z filtrem
300 zł
09.2013
193 000 km
Wymiana łączników stabilizatora z przodu
260 zł
11.2013
195 000 km
Wymiana termostatu
280 zł
Obowiązkowe badanie techniczne x 2
196 zł
Suma wydatków z punktu 2.
5996 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 25 tys. km (średnie spalanie: 6,7 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 1675 l, cena uśredniona: 5,40 zł za litr)
9045 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
17 641 zł
Utrata wartości (zakup: 15 tys. zł, obecna wartość: 11 tys. zł)
4000 zł
Łączny koszt na dystansie 25 tys. km
21 641 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,70 zł
Koszt 1 km z utratą wartości*
0,86 zł
inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
Audi A4 – 0,97 zł