Używana Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.
Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.Motor

Raport z przebiegu 25 tys. km

W silniku podniesiono moc do 163 KM. Solidnie wykonany chiptuning nie ma negatywnego wpływu na trwałość
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.
Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.Motor
16-zaworowy diesel zużywa w trasie ok. 6 l/100 km przy prędkościach do 140 km/h. W mieście: 7,5-8,0 l

Zobacz również:

    Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

    Felerna rolka napinacza paska wielorowkowego została wreszcie wymieniona na markowy produkt – problemy ustały.
    Felerna rolka napinacza paska wielorowkowego została wreszcie wymieniona na markowy produkt – problemy ustały.Motor
    Auto jest 4-miejscowe. Sprzedano je jako... ciężarówkę.
    Auto jest 4-miejscowe. Sprzedano je jako... ciężarówkę.Motor
    Bagażnik jest mały i mocno ograniczony nadkolami.
    Bagażnik jest mały i mocno ograniczony nadkolami.Motor
    Osoby o wzroście ponad 180 cm mają mało miejsca na nogi. Trzeba jednak docenić długie siedzisko.
    Osoby o wzroście ponad 180 cm mają mało miejsca na nogi. Trzeba jednak docenić długie siedzisko.Motor
    To bardzo zadbany egzemplarz. Nawet plastiki na stelażu fotela nie są porysowane.
    To bardzo zadbany egzemplarz. Nawet plastiki na stelażu fotela nie są porysowane.Motor
    Właściciel żartuje, że wkrótce jego Alfa straci połowę wartości, bo przekroczy przebieg 200 tys. km.
    Właściciel żartuje, że wkrótce jego Alfa straci połowę wartości, bo przekroczy przebieg 200 tys. km.Motor
    Nierównomierne działanie klimatyzacji objawia się dmuchaniem zimnego powietrza na głowę, gorącego zaś na nogi.
    Nierównomierne działanie klimatyzacji objawia się dmuchaniem zimnego powietrza na głowę, gorącego zaś na nogi.Motor
    Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.
    Ogólne wrażenie na temat wnętrza jest pozytywne. Samochód ma za sobą prawie 200 tys. km, a wygląda na przebieg o połowę mniejszy. Kierownica i gałka nie są prawie wcale wytarte.Motor
    Słaby skręt i niskie zawieszenie sprawiają, że parkowanie tym niewielkim przecież autem wymaga dużej ostrożności.
    Słaby skręt i niskie zawieszenie sprawiają, że parkowanie tym niewielkim przecież autem wymaga dużej ostrożności.Motor
    Układ wydechowy jest w lepszym stanie niż w niejednym samochodzie 5-letnim. I to po 10 polskich zimach...
    Układ wydechowy jest w lepszym stanie niż w niejednym samochodzie 5-letnim. I to po 10 polskich zimach...Motor
    Rdza na podłodze ma na razie charakter drobnych ognisk, jednak ogólny poziom zabezpieczenia nie zasługuje na plusa.
    Rdza na podłodze ma na razie charakter drobnych ognisk, jednak ogólny poziom zabezpieczenia nie zasługuje na plusa.Motor
    Przednie, górne wahacze pracują pod niekorzystnym kątem i znoszą to bardzo źle. Wytrzymują średnio 30 tys. km.
    Przednie, górne wahacze pracują pod niekorzystnym kątem i znoszą to bardzo źle. Wytrzymują średnio 30 tys. km.Motor
    Ślady naprawy blacharskiej – fachowcy średnio przyłożyli się do pracy, próg zdążył już zardzewieć, a lakier odpada.
    Ślady naprawy blacharskiej – fachowcy średnio przyłożyli się do pracy, próg zdążył już zardzewieć, a lakier odpada.Motor
    Zawieszenie tylne ma też wielowahaczową konstrukcję, ale znacznie trwalszą niż ta z przodu.
    Zawieszenie tylne ma też wielowahaczową konstrukcję, ale znacznie trwalszą niż ta z przodu.Motor
    Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.
    Nasz test udowadnia, że nawet auto o niezbyt dobrej opinii, ale kupione z pewnej ręki, może być źródłem satysfakcji.Motor
    "Przez lata użytkowania różnych modeli Alfy spotykałem się z wieloma nieprawdziwymi opiniami na ich temat. „147” nie jest autem wadliwym, tylko delikatnym."
    "Przez lata użytkowania różnych modeli Alfy spotykałem się z wieloma nieprawdziwymi opiniami na ich temat. „147” nie jest autem wadliwym, tylko delikatnym."Motor

    Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003) - podsumowanie

    Inne Alfy Romeo: jak się sprawują?

    Czas tego auta mija, wiele egzemplarzy ma istotne szkody korozyjne.
    Czas tego auta mija, wiele egzemplarzy ma istotne szkody korozyjne.Motor
    To bez wątpienia najlepszy model Alfy Romeo produkowany po 2000 r.
    To bez wątpienia najlepszy model Alfy Romeo produkowany po 2000 r.Motor
    Szesnastozaworowy 1.9 JTD ma wielofazowy wtrysk common rail, ale nie wyposażono go w filtr cząstek stałych.
    Szesnastozaworowy 1.9 JTD ma wielofazowy wtrysk common rail, ale nie wyposażono go w filtr cząstek stałych.Motor

    Dane techniczne: Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003)

    Wersja
    1.9 JTD
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1910 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna
    140 KM/4000
    Maksymalny moment obrotowy
    305 Nm/2000
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    206 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,1 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km*
    5,9
    *dane fabryczne
    „Rdzewieje, niech pan zobaczy” – mechanik pokazywał kolejne miejsca pokryte brązowym nalotem. Tyle że wszystkie znajdowały się tam, gdzie Alfa była naprawiana blacharsko w wyniku kolizji. Kluczowe elementy nadwozia trzymają się znacznie lepiej niż w równoletnich „156”. W bardzo dobrym stanie jest także układ wydechowy. Nie wykryto żadnych wycieków oleju ani nadmiernych zapoceń w układzie napędowym. Niesławne górne wahacze z przodu mają już pewien luz, ale jeszcze nie jest on dyskwalifikujący. Do tylnego zawieszenia i hamulców nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń.
    „Rdzewieje, niech pan zobaczy” – mechanik pokazywał kolejne miejsca pokryte brązowym nalotem. Tyle że wszystkie znajdowały się tam, gdzie Alfa była naprawiana blacharsko w wyniku kolizji. Kluczowe elementy nadwozia trzymają się znacznie lepiej niż w równoletnich „156”. W bardzo dobrym stanie jest także układ wydechowy. Nie wykryto żadnych wycieków oleju ani nadmiernych zapoceń w układzie napędowym. Niesławne górne wahacze z przodu mają już pewien luz, ale jeszcze nie jest on dyskwalifikujący. Do tylnego zawieszenia i hamulców nie zgłoszono żadnych zastrzeżeń.Motor
    • Estetyczne materiały wykończeniowe
    • Niezawodny diesel
    • Stabilność przy wyższych prędkościach
    • Wadliwa klimatyzacja
    • Duży promień skrętu
    • Niedostateczny prześwit do jazdy po polskich wertepach

    Alfa Romeo 147 1.9 JTD (2003) - zestawienie kosztów

    Alfa Romeo 147 1.9 JTD: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
     
    Ubezpieczenie AC, OC i NW za okres 2 lat
    2600 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    03.2012
    171 000 km
    Zakup opon letnich z felgami aluminiowymi
    (opony Bridgestone, felgi oryginalne 17-calowe)
    3000 zł
    05.2012
    175 000 km
    Wymiana oleju z filtrem
    300 zł
    06.2012
    177 000 km
    Naprawa silniczka tylnej wycieraczki
    – zamontowano element używany
    150 zł
    10.2012
    180 000 km
    Wymiana klocków hamulcowych z tyłu,
    przeczyszczenie układu, wymiana oleju z filtrem
    550 zł
    01.2013
    183 000 km
    Wymiana paska klinowego
    (spadł podczas jazdy, brak innych uszkodzeń)
    100 zł
    03.2013
    185 000 km
    Założenie paska klinowego – spadł ponownie
    bezpłatnie
    05.2013
    187 000 km
    Oczyszczenie układu klimatyzacji,
    uzupełnienie poziomu czynnika
    360 zł
    06.2013
    189 000 km
    Nowy pasek klinowy, nowa rolka napinacza
    (w cenie uwzględniono koszt transportu pojazdu lawetą)
    500 zł
    07.2013
    190 000 km
    Wymiana oleju z filtrem
    300 zł
    09.2013
    193 000 km
    Wymiana łączników stabilizatora z przodu
    260 zł
    11.2013
    195 000 km
    Wymiana termostatu
    280 zł
    Obowiązkowe badanie techniczne x 2
    196 zł
    Suma wydatków z punktu 2.
    5996 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 25 tys. km (średnie spalanie: 6,7 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 1675 l, cena uśredniona: 5,40 zł za litr)
    9045 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    17 641 zł
    Utrata wartości (zakup: 15 tys. zł, obecna wartość: 11 tys. zł)
    4000 zł
    Łączny koszt na dystansie 25 tys. km
    21 641 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,70 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    0,86 zł
    inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł