Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline - test

Czy siedmioletnie już Polo dotrzymuje kroku młodszym rywalom? Tak, ale jego większym wrogiem okazuje się... Golf.

Przeciwnie niż inni producenci Volkswagen wciąż utrzymuje w swojej ofercie liczne auta 3-drzwiowe. W przypadku Polo tylko wersja Cross ma seryjnie pięcioro drzwi.

Do zakupu wariantu 3d ma przekonać niższa cena i system Easy Entry, który polega na tym, że siedziska foteli unoszą się do góry i do przodu, gdy odchyli się oparcie. Dzieciom to wystarczy, dorosłym i tak jest niewygodnie.

Wprawdzie Polo ze swoim prawie 4-metrowym nadwoziem jest całkiem obszerne, ale jego problem polega na tym, że wnętrzem bliżej mu do Up!-a, a cenowo - do Golfa. Między przestronnością Golfa a Polo zieje przepaść, podczas gdy większy model wyceniono na niecałe 10 tys. zł drożej. Ale to zapewne wynika z dużej różnicy wieku: Polo ma już siedem lat.

Reklama

W obecnej gamie silników 110-konny 1.2 TSI jest najmocniejszy, wyłączając wersję GTI (1.8 TSI 192 KM). Polo w tej wersji jeździ jak "mini-GTI" - od przyspieszenia do 100 km/h ważniejsza jest świetna elastyczność na każdym biegu. Szkoda, że korzystając z dobrodziejstw momentu obrotowego tak łatwo przekroczyć 8 l/100 km w mieście.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline

 Volkswagen Polo 1.2 TSI Highline
Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1197 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna110 KM/5000
Maks. moment obrotowy175 Nm/1500
Skrzynia biegówmanualna/6-biegowa
Napędprzedni
Dług./szer./wys.397/168/146 cm
Rozstaw osi247 cm
Masa/ładowność1060/421 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)280/952 l
Poj. zbiornika paliwa45 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna196 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h9,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*6,0/4,0/4,7
Zużycie paliwa w teście*8,0/6,0/6,9
Cena61 890 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PLUSY I MINUSY

+ świetna dynamika 110-konnej wersji 1.2
+ przyjemne materiały w kabinie
+ niewielka dopłata do kolorowego ekranu

- zużycie paliwa odbiega od fabrycznego
- niewygodne wsiadanie do tyłu
- za mała różnica cenowa wobec Golfa i wersji GTI

VOLKSWAGEN POLO 1.2 TSI HIGHLINE: PODSUMOWANIE

Auto miejskie za 62 000 zł z jedną parą drzwi to wybór dosyć ekscentryczny.

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: Krzysztof Paliński; "Motor" 14/2016

Używany Volkswagen Lupo (1998-2004) – OPINIE O SAMOCHODACH

Volkswagen Polo 6N (1994-2001) – SAMOCHODY UŻYWANE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy