Skoda Octavia Scout 1.8 TSI - test

Terenowa stylizacja i duży prześwit to wyróżniki Scouta. Kto nie chce za nie płacić, może wybrać Octavię 4x4.

Skoda Octavia Scout
Skoda Octavia ScoutMotor

Skoda Octavia Combi w uterenowionej wersji Scout ma sporo do zaoferowania. Wśród jej zalet znajdują się m.in. napęd 4x4, podniesione zawieszenie oraz pakiet plastikowych i metalowych osłon, które zdobią i chronią najbardziej narażone elementy samochodu.

Dołączany w razie potrzeby napęd tylnej osi zapewnia pewne i bezpieczne prowadzenie nawet na śliskich lub zaśnieżonych nawierzchniach. Dzięki 18-centymetrowemu prześwitowi (o 4 cm więcej niż w zwykłej Octavii Combi i 1,6 cm więcej niż w Combi 4x4) nierówne asfalty i wysokie krawężniki to także żaden problem. Tak samo jak jazda po polnych czy leśnych drogach z głębokimi koleinami.

Pakiet plastikowych nakładek i zwiększony prześwit nadają Scoutowi nieco "allroadowaty" wygląd.Motor

Z 1.8 TSI pod maską Scout jest wystarczająco dynamiczny i elastyczny. Jednak wyjątkowo wysokie zużycie paliwa w mieście to trudny do pominięcia minus tego silnika. Na dodatek taka jednostka ostro winduje cenę, a żadnej innej benzynowej alternatywy dla Scouta nie przewidziano. Jest tylko jeszcze droższy (i też wyłącznie jeden) diesel.

I tu przechodzimy do największej wady Scouta, czyli ceny. Owszem, standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu jest niemal kompletne, jednak ten samochód kosztuje aż 103 400 zł (z dieslem 2.0 TDI/140 KM - 112 600 zł).

Kabina Scouta prezentuje dobrą jakość i wzorową ergonomię, typową dla samochodów Skody.Motor

Octavia Scout to po prostu oferta dla majętnego entuzjasty. Ale Skoda nie zostawia uboższych klientów na lodzie. Dla mniej zamożnych amatorów napędu 4x4 pozostają tańsze Octavie Combi 4x4 oraz mały SUV czeskiej marki, czyli Skoda Yeti.Plusy:bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu, duży prześwit, trakcja na trudnych nawierzchniach, stylizacja nadwozia

Minusy:wysoka cena, brak słabszych (tańszych) jednostek napędowych w ofercie, wysokie zużycie paliwa podczas jazdy miejskiej

Marcin Klonowski

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1798 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
160 KM/4500
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1500
Skrzynia biegów
manualna/6-bieg.
Napęd
4x4
Pojemność bagażnika
580/1655 l
Opony
225/50 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
458/178/153 cm
Rozstaw osi
258 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,1 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,3/6,2/7,7
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/7,3
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas