Porsche 911 Carrera T – czar dawnych modeli?

Gama modelu 911 nigdy nie należała do ubogich, a niedawno rozszerzyła się o kolejną wersję – Carrera T. Ma ona nawiązywać do 911 T z 1968 roku i być propozycją dla osób, które zamiast na niezwykłych osiągach, wolą skupić się na purystycznych doznaniach towarzyszących prowadzeniu tego legendarnego modelu.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

Za bazę do Carrery T posłużyła bazowa odmiana modelu 911, co oznacza 3-litrowego boksera biturbo o mocy 370 KM. Inżynierowie Porsche zdecydowali się jednak na skrócenie przełożeń manualnej, 7-biegowej skrzyni, dzięki czemu auto przyspiesza do 100 km/h szybciej o 0,1 s. Nasz egzemplarz miał jednak opcjonalną przekładnię PDK, która pozostała niezmieniona. Oznacza to sprint do 100 km/h w 4,2 s, a więc naprawdę nieźle.

Ponieważ Carrera T ma zapewniać nam bardziej purystyczne wrażenia z jazdy, usunięto z niej część wygłuszeń, a tylną oraz boczne szyby wykonano z włókna szklanego. Zmiany te, wraz z usunięciem tylnej kanapy, pozwoliły zaoszczędzić 20 kg na masie pojazdu. Różnica niezauważalna, szczególnie kiedy w waszym egzemplarzu zażyczycie sobie jednak pozostawienie siedzeń z tyłu, jak to miało miejsce w przypadku testowanego egzemplarza (na szczęście jest to bezpłatna opcja). Mniej materiałów wygłuszających da się jednak wychwycić uszami, które raczone są charakterystycznymi odgłosami 6-cylindrowego boxera ze stajni Porsche. Szczególnie, że Carrera T seryjnie oferowana jest ze sportowym wydechem, dającym możliwość zwiększenia dźwiękowych doznań.

Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

O tym, że mamy do czynienia z "911 unplugged" świadczy również tapicerka, specjalnie przygotowana dla tej wersji. Zewnętrzna część foteli pokryta jest skórą, a środkowa część materiałem Sport-Tex, mającym nawiązywać do tapicerek z klasycznych Porsche. Może być ona jednolicie czarna lub dwukolorowa (z elementami czerwonymi, żółtymi lub szarymi). Za dopłatą otrzymamy deskę rozdzielczą obita skórą, ale w pełni skórzanych foteli tu nie dostaniemy.

Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

Możemy natomiast zdecydować się na kilka rodzajów foteli. Seryjnie oferowane są sportowe fotele plus z 4-kierunkową regulacją elektryczną, a w naszym egzemplarzu zamontowano je w wersji adaptacyjnej z 18-kierunkową regulacją. Osoby szukające mocniejszych doznań mogą wybrać kubełki lub "pełnowymiarowe kubełki", znane z torowych modeli GT3. Z nich zapożyczono także materiałowe paski zastępujące wewnętrzne klamki.

Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

Nie ma co ukrywać, że przyjemność z jazdy Carrerą T jest duża, szczególnie, że seryjnie wyposażona jest ona w sportowe zawieszenie, obniżone o 20 mm i mające regulację twardości, a za dopłatą otrzymamy także skrętną tylną oś (niedostępną w Carrerze). Prawdą jest też to, że wersja ta pozwala bardziej nacieszyć się spektrum wrażeń towarzyszących prowadzeniu Porsche, a to ze względu na, nie tak przerażające, jak w przypadku mocniejszych modeli, osiągi. Zdecydowane dodanie gazu nie powoduje takiej eksplozji mocy, a sześciocylindrowy bokser dłużej wspina się na obroty (czerwone pole zaczyna się za 7000 obr./min).

Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

Można powiedzieć, że Carrera T, w porównaniu do bazowej odmiany, ma więcej charakteru. Wybierając zwykłą Carrerę wyrażamy niejako, że zapewniane przez nią osiągi w zupełności nas satysfakcjonują i, chociaż kupiliśmy Porsche, nie zależy nam szczególnie na szybkiej jeździe. W przypadku testowanej wersji akcentujemy, że chodzi o jazdę na wprost, ale nie po niej przecież poznaje się auto sportowe.

Porsche 911 Carrera T

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Czytając pierwsze informacje na temat Carrery T można było odnieść wrażenie, że jest to 911 dla nikogo. Bazowa wersja z inną tapicerką i dopisaną filozofią, za którą trzeba będzie słono dopłacić. W praktyce zakres zmian faktycznie nie jest przesadnie duży, ale wystarczający, aby wersja ta nabrała nieco własnego charakteru.

Porsche 911 Carrera TINTERIA.PL

Co ciekawe, wcale nie trzeba do niego dopłacać. Fakt, Carrera T kosztuje 536 115 zł, a więc jest o niecałe 50 tys. zł droższa od zwykłej Carrery, ale rekompensuje to różnica w wyposażeniu seryjnym. Składają się na nią między innymi 20-calowe alufelgi, sportowe fotele i sportowy układ wydechowy.

Michał Domański

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas