Mitsubishi L200 2.5 DI-D Double Cab Intense+ - test

L200, ulubieniec leśników i policji, jest jednym z najlepszych pick-upów na polskim rynku.

Mitsubishi L200 należy do elitarnego grona najbardziej wyrafinowanych konstrukcji w swojej klasie. W odróżnieniu od Pajero, którego silnik 3.2 DI-D jest paliwożerny, pick-up z turbodieslem 2.5 pod maską okazuje się nadzwyczaj oszczędny. Zużycie paliwa w trasie na poziomie 8 l/100 km to wręcz doskonały wynik w dwutonowym kolosie. W mieście można spokojnie zmieścić się poniżej 11 l/100 km, pod warunkiem, że nie będzie się wykorzystywało pełnego potencjału silnika. A przyznać trzeba, że "podkręcona" do 178 KM jednostka potrafi poderwać dwie tony do jazdy ze sporym wigorem.

Reklama

Drugą ważną zaletą L200, obok dynamicznego i oszczędnego silnika, jest zaawansowany układ napędu 4x4 o nazwie Super Select - oferowany jako wyposażenie standardowe począwszy od wersji Intense. Do wprowadzenia na rynek VW Amaroka był to jedyny pick-up, który dawał możliwość ciągłej jazdy z włączonym napędem na cztery koła. To nieocenione np. zimą, gdy jedzie się po śliskim asfalcie. Kierowcy pick-upów z dołączanym ręcznie napędem przedniej osi (Hilux, Navara itp.) muszą wtedy jechać dużo wolniej.

Wnętrze kabiny Double Cab zapewnia pełną wygodę dwóm osobom. Pasażerowie ławki tylnej muszą się pogodzić z niewygodnym, prawie pionowym ustawieniem oparcia.

W wersji 136-konnej z przedłużoną kabiną i napędem Super Select auto kupić można za 108 tys. zł, a ze wzmocnionym silnikiem 178 KM - za niespełna 120 tys. zł.

Mitsubishi L200 2.5 DI-D Double Cab Intense+: plusy

  • dynamiczny i oszczędny silnik,
  • doskonały, stały napęd na cztery koła,
  • wygodna kabina,
  • dobre wyposażenie,
  • solidna konstrukcja.


Mitsubishi L200 2.5 DI-D Double Cab Intense+: minusy

  • astronomiczna cena zabudowy przestrzeni ładunkowej (15 872 zł!),
  • ograniczony komfort jazdy w drugim rzędzie siedzeń.

Dane techniczne: Mitsubishi L200 2.5 DI-D Double Cab Intense+

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2477 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna178 KM/4000
Maks. moment obrotowy400 Nm/2000
Skrzynia biegówman./5-biegowa
Napęd4x4
Pojemność bagażnika820 l
Długość/szerokość/wysokość501/175/178 cm
Rozstaw osi300 cm
Opony245/65 R17
Osiągi
Prędkość maksymalna179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h12,1 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 9,8/7,4/8,3
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)8,0/10,5
Cena119 990 zł

Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała

Używane Mitsubishi Pajero III (2000-2006) - OPINIE

Mitsubishi Outlander 2.0 4WD CVT Instyle Navi - TEST

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy