Lexus LS 460 AWD - test

Mimo że 3 lata temu poddano go dużym zmianom, flagowy Lexus LS 460 AWD coraz mocniej odstaje od konkurencji.

To już dość leciwa konstrukcja, pamiętająca rok 2006. Wtedy to pokazano czwarte wcielenie LS-a, na którym bazuje obecne wydanie tego modelu. Wprawdzie wraz z modernizacją sprzed 3 lat otrzymał on ponad 3000 nowych lub zmodyfikowanych części, jednak ciężko mu ukryć swój wiek.

Na szczęście na wygodę podróżowania nie ma co narzekać. Miękko zawieszony LS 460 AWD większość nierówności nawierzchni pokonuje niezwykle gładko. Spokój w jego świetnie wyciszonej kabinie zaburzają, i to w mocno ograniczonym stopniu, jedynie pojedyncze dziury czy zapadnięte studzienki.

Ale coś za coś. Nawet nie trzeba jechać dynamicznie, by nadwozie Lexusa wychylało się w zakrętach oraz podczas przyspieszania i hamowania. Niewiele pomaga przestawienie pokrętła wyboru trybów jazdy z Comfort na Sport S+ (w odwodzie są jeszcze Eco, Normal i Sport S). Seryjne pneumatyczne zawieszenie także w najtwardszym z nich zawsze najpierw dba o wygodę pasażerów, a dopiero potem o właściwości jezdne.

Układ kierowniczy jest niezbyt precyzyjny i zbytnio oderwany od przednich kół. W LS-ie przeszkadza on tym bardziej że to ogromne auto, przez co podczas jazdy na wprost przy dużych prędkościach kierowca musi być stale skupiony, by utrzymać je na pasie jezdni. Dla przykładu Audi A8 prowadzi się z o wiele większą dokładnością. Trakcja, dzięki stałemu napędowi 4x4 z centralnym mechanizmem różnicowym typu Torsen, jest za to bardzo dobra.

4,6-litrowy silnik V8 o mocy 370 KM (387 KM w odmianie z napędem na tył) nie korzysta wprawdzie z dobrodziejstw downsizingu, jednak ma sporo siły już od niskich obrotów. Z drugiej strony zużywa mnóstwo paliwa. Szczególnie w mieście, gdzie z łatwością "wchłania" 18 l benzyny na 100 km. 8-biegowy automat sprawnie odpowiada na kickdown, szybko zmienia biegi i nie szarpie.

Jak na limuzynę przystało, LS ma ogromne wnętrze, które miejscami mogłoby być jednak lepiej wykończone. Wiele do życzenia pozostawiają też obsługa multimediów i pozycja kierowcy. Dlatego w Lexusie najlepiej podróżować z tyłu. Siedzącym za kierownicą już coraz mocniej doskwiera wiek auta.

Dane techniczne, osiągi, testowe zużycie paliwa: Lexus LS 460 AWD

 Lexus LS 460 AWD
Silnikbenzynowy
Pojemność skokowa4608 cm3
Układ cylindrów/zaworyV8/32
Moc maksymalna370 KM/6400
Maks. moment obrotowy473 Nm/4100
Skrzynia biegówautomatyczna/8-biegowa
Napęd4x4
Dług./szer./wys.509/188/148 cm
Rozstaw osi297 cm
Masa/ładowność2080/495 kg
Pojemność bagażnika510 l
Poj. zbiornika paliwa84 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,3 s
Śr. zużycie paliwa wg producenta*16,8/8,4/11,4
Zużycie paliwa w teście*18,1/9,7/13,9
Cena468 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany (l/100 km)

Lexus LS 460 AWD: plusy

  • szybka i płynnie działająca przekładnia
  • mnóstwo przestrzeni
  • wysoki komfort
  • bardzo dobra trakcja

Lexus LS 460 AWD: minusy

  • duże zużycie paliwa
  • mało precyzyjny układ kierowniczy
  • przeciętna stabilność
  • kłopotliwa obsługa



LEXUS LS 460 AWD: PODSUMOWANIE

Niestety, LS zadowoli głównie pasażerów tylnej kanapy. Prowadzi się gorzej niż rywale.

Tekst: Maciej Struk, zdjęcia: Robert Brykała; "Motor" 4/2015

Używany Lexus LS 460 (2006-) - OPINIE O SAMOCHODACH

Lexus RX 400h (2006) - SAMOCHODY UŻYWANE

Motor
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy