Kolejne rozdanie Euro NCAP

Organizacja Euro NCAP przetestowała kolejne nowe modele aut, a wśród nich m.in. Kię Picanto, Chevroleta Orlando i Audi A6.

Większość spośród testowanych aut została nagrodzona oceną 5-gwiazdkową. Specjaliści z Euro NCAP zapowiadają jednak, że już w przyszłym roku zaostrzą kryteria oceniania testów zderzeniowych. Jak wypadły poszczególne auta? Wyniki testów zostały zamieszczone poniżej.

Specjalne wyróżnienie dla Mazdy
Podczas tegorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie Mazda otrzyma od Euro NCAP specjalną nagrodę za system monitorowania "martwej strefy" pojazdu (RVM). Pomaga on unikać niebezpiecznych sytuacji podczas zmiany pasa ruchu. Dwa czujniki radarowe (po jednym z każdej strony tylnego zderzaka) prowadzą stały pomiar odległości od otaczających pojazdów i ich względnej prędkości. Obecnie układ RVM należy od opcjonalnego wyposażenia modeli 3, 6 i CX-7.

Przy prędkości powyżej 60 km/h system ostrzega kierowcę świetlnym wskaźnikiem umieszczonym w lusterku zewnętrznym po stronie, po której w martwym polu znajduje się inny pojazd lub inny pojazd wjedzie tam w ciągu 5 sekund z odległości sięgającej nawet 50 m. Jeżeli kierowca włączy kierunkowskaz po stronie nadjeżdżającego pojazdu, wskaźnik zbliżeniowy zacznie szybko migać. Rozlegnie się również sygnał dźwiękowy, ostrzegający kierowcę przed zmianą pasa. System jest tak zaprojektowany, aby działał praktycznie w dowolnych warunkach pogodowych i wykrywał wszelkie rodzaje pojazdów, w tym motocykle.

Reklama

Audi A6: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 91%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

BMW X3: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 88%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Chevrolet Aveo: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 93%

Chevrolet Orlando: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 79%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 49%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Citroen DS5: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 40%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 97%

Hyundai i40: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 92%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Kia Picanto: 4 gwiazdki
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 86%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 47%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 43%

Opel Ampera: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 41%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86%

Volkswagen Golf Cabriolet: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

Volkswagen Jetta: 5 gwiazdek
- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94%
- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86%
- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 56%
- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy