Citroen C4 1.2 PureTech 110 More Life - test
Citroen C4 nie jest już młodą konstrukcją, ale dla pewnej grupy klientów nadal może być bardzo ciekawą ofertą.
Aktualna generacja Citroena C4 debiutowała w 2010 roku. Klasyczna, funkcjonalna, trochę pozbawiona charakteru, nie przypominała ani innych aut tej marki, ani poprzednika, który wyróżniał się awangardową linią nadwozia. Na tle konkurentów też nie wyglądała zbyt nowocześnie.
Ale to, co na początku wydawało się wadą, teraz stało się zaletą auta. Wygląd C4 okazał się ponadczasowy, a lekko pękata, wysoka karoseria skrywa przestronną kabinę, praktyczny, 410-litrowy bagażnik oraz prostą w obsłudze deskę rozdzielczą.
To nie są jednak jedyne zalety tego modelu. Kolejną znajdziemy pod maską. Mowa o nowoczesnym, 3-cylindrowym silniku benzynowym o niewielkiej pojemności 1,2 litra, który dzięki turbodoładowaniu osiąga 110 KM. To wystarczająca moc, by nadać autu dobre osiągi. Gorzej prezentuje się zużycie paliwa, które średnio w teście wyniosło 7,1 l/100 km i było dalekie od fabrycznego (4,8 l/100 km). Powodem mogło być to, że test samochodu zaczynaliśmy przy prawie zerowym przebiegu.
Dużą zaletą auta jest cena. Najtańsza wersja Feel kosztuje 59 990 zł. Warto jednak sięgnąć po droższą o 3700 zł, testowaną przez nas, specyfikację More Life, która ma m.in. automatyczną klimatyzację, czujniki parkowania czy system Bluetooth.
+ przestronne wnętrze i pojemny bagażnik
+ łatwe wsiadanie i wysiadanie
+ prosta w obsłudze deska rozdzielcza
+ dobry stosunek ceny do wyposażenia
- słabe prowadzenie w zakrętach
- mało precyzyjna skrzynia biegów
Klasyka w dobrej cenie. C4 przekona tych, którzy w aucie nie szukają wielkich emocji.
Tekst: Maciej Smoleń, zdjęcia: Robert Brykała; 12-13/2016
Citroen C4 (2004-2010) – SAMOCHODY UŻYWANE