3 gwiazdki Euro NCAP dla "trojaczków" z Kolina

Zmodernizowane modele Citroen C1, Peugeot 107 oraz Toyota Aygo uzyskały w testach zderzeniowych Euro NCAP jedynie 3 gwiazdki.

W roku 2005 produkowane w tym samym zakładzie w czeskim Kolinie auta były już testowane przez Euro NCAP. W zakresie ochrony dorosłych pasażerów zdobyły wówczas ocenę 4-gwiazdkową.

Tym razem organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe wersji po niedawnym faceliftingu, uwzględniając zaostrzone kryteria oceny:

  • bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 68%
  • bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 73%
  • bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 53%
  • ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
  • ocena łączna: 3 gwiazdki

Testy Euro NCAP wykazały, że w trakcie zderzenia czołowego najbardziej narażone na obrażenia są nogi kierowcy. Zderzenie boczne grozi urazem klatki piersiowej, a w tył samochodu - uszkodzeniami karku.

Reklama


W odpowiedzi na wyniki testów Toyota i PSA zapowiedzieli, że do lipca przyszłego roku w skład wyposażenia standardowego aut we wszystkich krajach europejskich wejdą boczne poduszki powietrzne i kurtyny, system stabilizacji toru jazdy ESC oraz Isofix. 

Elementy te należały jednak do wyposażenia testowanej przez Euro NCAP Toyoty Aygo. - Bez tych dodatków wynik testów byłby prawdopodobnie jeszcze gorszy - mówi dr Michiel van Ratingen, sekretarz generalny Euro NCAP.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama