Volkswagen T-ROC. Nowy SUV z Niemiec

Na genewskim stoisku Volkswagena zobaczyć będzie można nowy, koncepcyjny model o nazwie T-ROC. Trzydrzwiowe auto zdradza, jak wyglądać będą nowe SUV-y marki z Wolfsburga.

Nadwozie mierzy zaledwie 4,17 m długości, 1,83 m szerokości i 1,5 m wysokości. Bazą do stworzenia auta była modułowa platforma MQB. Rozstaw osi to 2,59 m, masa własna modelu T-ROC wynosi 1420 kg.

Za wygląd auta odpowiadają Walter de Silva i Klaus Bischoff. Samochód może się pochwalić muskularną sylwetką - w oczy rzucają się m.in. płynnie przechodzące w zderzaki szerokie nadkola, niewielkie, niskie okna czy aluminiowe listwa ozdobna przechodząca w lusterko. Ciekawym rozwiązaniem są też zintegrowane z osłoną chłodnicy, wykonane w technologii LED, reflektory. Agresji dodają sylwetce krótkie zwisy. Przedni mierzy dokładnie 811 mm, tylny - 772 mm. T-ROC wyposażony jest w 19-calowe koła z oponami w rozmiarze 245/45.

Reklama

Oszczędne w formie wnętrze dawać ma duże możliwości konfiguracji. W kabinie zamontowano cztery niezależne, skórzane fotele - wszystkie systemy pokładowe obsługuje się za pomocą dotykowego ekranu zamontowanego na szczycie konsoli środkowej. Bezpośrednio przed oczami kierowcy zamontowano elektroniczny panel wskaźników przypominający nieco ten, jaki trafiać będzie do nowego Audi TT. Na desce rozdzielczej i drzwiach znajdziemy ozdobne wstawki lakierowane w kolor karoserii.

Nowością jest np. częściowo zdejmowany dach. Jego środkowa część podzielona została na dwa demontowane panele, które schować można w bagażniku.

Pod maskę koncepcyjnego T-ROC trafił znany z nowego Golfa GTD wysokoprężny silnik 2,0 l TDI o mocy 184 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Napęd przenoszony jest na wszystkie koła (4MOTION) za pośrednictwem dwusprzęgłowej, zautomatyzowanej przekładni DSG o siedmiu przełożeniach. Auto przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 210 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen T-Roc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy