Volkswagen C Coupe GTE. Taki będzie nowy flagowy model?

W największym chińskim mieście, Szanghaju, gdzie rozpoczął się 16. Międzynarodowy Salon Motoryzacyjny, Volkswagen zaprezentował koncepcyjny model o nazwie C Coupe GTE.

Ponad pięciometrowy, czterodrzwiowy samochód studyjny, zaprojektowany został specjalnie z myślą o lokalnym rynku. Auto traktować można, jako stylistyczną zapowiedź przyszłych modeli niemieckiego producenta.

Samochód mierzy 5,07 m długości - rozstaw osi to aż 3,01 m. Charakterystycznymi cechami są - przechodząca płynnie w reflektory - osłona chłodnicy i - ciągnące się przez wszystkie elementy linii bocznej - przetłoczenie karoserii kończące się dopiero na pokrywie bagażnika. Ciekawym akcentem stylistycznym jest również wkomponowanie końcówek wydechu w dekoracyjną, metalową listwę zderzaka.

Reklama

Volkswagen C Coupe GTE ma hybrydowy układ napędowy z możliwością ładowania baterii bezpośrednio z gniazdka. W jego skład wchodzą benzynowy, czterocylindrowy silnik TSI (z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem paliwa) i 8-biegowa, automatyczna skrzynia biegów z wbudowanym modułem silnika elektrycznego. Ten ostatni czerpie energię elektryczną z litowo-jonowego akumulatora.

Jednostka TSI osiąga moc 210 KM, elektryczna - 124 KM. Biorąc pod uwagę różnicę w prędkościach obrotowych poszczególnych jednostek przy maksymalnych osiągach hybrydowy zespół napędowy wytwarza moc systemową 245 KM oraz moment obrotowy o imponującej wartości 500 Nm.

Akumulator umieszczony z tyłu nadwozia można ładować zarówno podczas jazdy, jak i stacjonarnie. C Coupe GTE może się poruszać w trybie wyłącznie elektrycznym (do prędkości 130 km/h), nie emitując przy tym żadnych szkodliwych substancji. Maksymalny zasięg przy takim napędzie wynosi 50 km. Średnie zużycie paliwa w trybie mieszanym (mierzone wg normy NEDC dla pojazdów hybrydowych plug-in) wynosi 2,3 litra na 100 km. Całkowity zasięg samochodu wynosi ponad 800 km.

Volkswagen C Coupe GTE przyspiesza do 100 km/h 8,6 s i potrafi osiągnąć prędkość maksymalną 232 km/h.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy