Szybki volkswagen golf stracił dach!

Trwający właśnie nad alpejskim jeziorem Wörthersee, trzydziesty już, zlot miłośników VW - GTI Treffen - to prawdziwa Mekka fanów tuningu.

Każda z należących do koncernu Volkswagena marek przygotowała na tę okazję coś specjalnego. Audi uraczyło fanów jedynym w swoim rodzaju egzemplarzem A1 z silnikiem o mocy przeszło 500 KM, Skoda przygotowała czterodrzwiowy kabriolet zbudowany w oparciu o rajdową fabię RS2000.

Specjalną wystawę przygotowała również firma z Wolfsburga. Jej gwiazdą, oprócz jubileuszowej odmiany golfa GTI "edition 35", jest koncepcyjny golf R w wersji z otwartym dachem.

Auto zbudowano w oparciu o "zwykłego" golfa R. Podobnie jak on, pojazd napędzany jest 270-konnym silnikiem, ma obniżone o 25 mm zawieszenie i 17-calowe, wentylowane tarcze hamulcowe. Co ciekawe, odjęcie dachu nie miało większego wpływu na osiągi. 350 Nm, jakie dwulitrowa, doładowana jednostka rozwija już przy 2 500 obr./min, zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w mniej niż sześć sekund. Prędkość maksymalna to elektronicznie ograniczone 250 km/h. Samochód wyposażono w tradycyjny, płócienny dach.

Reklama

Niestety, niemiecka firma nie informuje, czy kabriolet ma szansę trafić do produkcji. Dopracowanie detali i bliskie pokrewieństwo ze "standardowym" golfem serii R mogą jednak sugerować, że są na to duże szanse. Jeśli tak się stanie, samochód będzie najszybszym seryjnie produkowanym golfem z otwartym dachem w historii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: GTI | Volkswagen Golf
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy