Mitsubishi Concept X: EVO przyszłości

22 października w Tokio rozpocznie się 39. salon samochodowy. Impreza ta ma wysoką rangę szczególnie wśród japońskich producentów.

Concept-X  / kliknij
Concept-X / kliknijINTERIA.PL

Na stoisku Mitsubishi będzie można zobaczyć m.in. nowego outlandera i mały miejski pojazd o nazwie i, które już opisywaliśmy w naszym serwisie. Nie zabraknie jednak także nowości - do nich zaliczyć trzeba prototypy Concept-X i Concept-D:5.

INTERIA.PL

Concept-X to pojazd mający w sobie geny kultowego lancera evo. Samochód napędzany jest dwulitrowym, czterocylindrowym silnikiem DOHC MIVEC z intercoolerem i turbosprężarką. Współpracuje on z sześciobiegową automatyczną skrzynią. Zlokalizowane przy kierownicy łopatki umożliwiają również ręczną zmianę przełożeń.

Pojazd posiada oczywiście stały napęd na cztery koła z układem kontroli trakcji S-AWC (Super All Wheel Drive Control).

Aby ograniczyć masę, pojazd o wymiarach (długość/szerokość/wysokość) 4530/1830/1470 mm otrzymał wykonany z aluminium dach, maskę i inne elementy nadwozia.

INTERIA.PL

Zupełnie inny charakter ma Concept-D:5. Samochód ten wyposażono w ten sam układ napędu na cztery koła co Outlandera. Źródłem napędu jest silnik MIVEC o pojemności 2.4l i mocy 170 KM, który współpracuje z automatyczną skrzynią sześciobiegową CVT.

Sześcioosobowe nadwozie o wymiarach (długość/szerokość/wysokość) 4735/1815/1875 mm do najpiękniejszych nie należy, jednak konstruktorom przyświecał inny cel - maksymalna wszechstronność i ładowność.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas