Lacetti na sportowo
Po premierze w mistrzostwach World Touring Car Championship (WTCC) Chevrolet wyjeżdża z toru wyścigowego na zwykłe drogi. Podczas drugiego w tym sezonie wyścigu Grand Prix na francuskim torze w Magny Cours firma zaprezentowała prototyp drogowej wersji samochodu wyścigowego.
Samochód koncepcyjny WTCC R+, podobnie jak dwulitrowa wersja wyścigowa, powstał na bazie czterodrzwiowego modelu lacetti, poddanego przeróbkom i udoskonaleniom - optycznym, aerodynamicznym i technicznym.
Wygląd tego czterodrzwiowego sportowego modelu ma wiele wspólnego z aerodynamiką wersji wyścigowej. Duży przedni zderzak z wlotami powietrza łączy się harmonijnie z poszerzonymi błotnikami. Profilowane progi przechodzą w tylną część pojazdu. Sportowy wygląd nowego samochodu uzupełniają ciemne szyby, tylny spojler i tylny zderzak wykorzystujący efekt Venturiego.
Model ten można rozpoznać po oznaczeniach R+, umieszczonych z tyłu i na przednich zderzakach. Znak "plus" przypomina logo Chevroleta.
Sportowy charakter samochodu widoczny jest także w jego wnętrzu. Tapicerka foteli z czarnej skóry wykończona jest charakterystycznymi szwami. Na przednich fotelach znajduje się oznaczenie R+, podobnie jak na dywanikach podłogowych i desce rozdzielczej. Wszystkie listwy dekoracyjne wykończone są matowym aluminium. Pełną kontrolę nad ogromną mocą sportowego lacetti zapewnia kierowcy specjalna sportowa kierownica, antypoślizgowe aluminiowe nakładki na pedały i dźwignia zmiany biegów. Już sama dźwignia pokazuje, ile uwagi poświęcono detalom: sztywniejsze podkładki zapewniają lepsze wyczucie biegów, a zmiany biegów są szybsze.
Mechaniczna sprężarka, generująca ciśnienie 0,5 bara, opracowana przez szwajcarską specjalistyczną firmę i partnera Chevroleta, Delta-Motor, współpracuje z chłodnicą powietrza dolotowego i powoduje wzrost osiągów o ponad 40 procent (dane wyjściowe w nawiasach): moc 127 kW/172 KM przy 6.000 obr. na min. (90 kW/123 KM) i moment obrotowy 230 Nm przy 4.900 obr. na min. (165 Nm) zapewniają ogromne przyspieszenie.
Lacetti WTCC R+ osiąga prędkość100 km/h w około 8 sekund, a jego prędkość maksymalna wynosi ponad 215 km/h. Aby zapewnić równe oddawanie mocy w trakcie jazdy, wersja R+ wyposażona jest w dyferencjał o ograniczonym poślizgu.
Hamulce działają szybciej i są trwalsze. Z przodu lacetti posiada większe tarcze hamulcowe o średnicy 325 mm, a wszystkie zaciski wyposażone są w dużo trwalsze klocki. Cztery lekkie tłoczki przednich zacisków dostarczane są przez brytyjską firmę Alcon i pokryte srebrem. Kontakt z nawierzchnią drogi zapewniają niskoprofilowe opony wyczynowe o rozmiarze 215/45-17. Są one umocowane na dużych, żebrowanych felgach o rozmiarze 17x7 cala, które poszerzają rozstaw kół.
Poważne modyfikacje przeszło także zawieszenie. Z przodu i z tyłu Lacetti został obniżony o 30 mm, a standardowe przeguby zastąpiono wzmacnianymi, zapewniającymi lepsze wyczucie i reakcje. Z tych samych względów sprężyny
i amortyzatory otrzymały nowe ustawienia. Stabilizatory o większej średnicy redukują przechyły nadwozia i pomagają wykorzystać sportowe parametry pojazdu. Aby zapewnić lepszą widoczność w nocy zastosowano żarówki Philips Power2Night o znacznie większym (+ 30%) zasięgu i natężeniu światła.