Jeżdżący Concept Car
Sprawdzanie reakcji społeczeństwa na nowe rozwiązania stylistyczne, realizowane jest poprzez prezentację tzw. Concept Carów. Wersje te często nie trafiają do seryjnej produkcji i są tylko "barometrem" prezentującym, czy nowe koncepcje podobają się i czy mają szansę na rynku.
Taki sondaż stosują wszystkie firmy samochodowe, ale... jest pewien wyjątek. Na ulicach jeździ samochód, który w wielu koncernach, jeszcze długo byłby tylko modelem studyjnym. Jego wizerunek nie jest bowiem awangardową wizją projektanta, ale wynikiem badań. Stąd Multipla, bo o tym aucie mowa, ma rozwiązania niespotykane w innych pojazdach.
Płaskie szyby drzwi
Dzięki temu jest mniejszy stopień nagrzania wnętrza przez promienie słoneczne, czego nie można uzyskać przy wąskiej płaszczyźnie dachu i zaokrąglonych szybach. Ponadto umożliwiło to schowanie ramek drzwi pod krawędzią dachu, dzięki czemu padający deszcz nie kapie do wnętrza pojzadu.
Ogromne powierzchnie szyb
Warto przypomnieć, że wiele modeli studyjnych (Nissan Chappo, Citroen Osmose) oferuje przeszklone wnętrze, co pozwala na lepszą widoczność i wpływa korzystnie na samopoczucie jadących.
Pojedyncze reflektory
To najlepsze rozwiązanie pozwalające na niskie umieszczenie świateł przeciwmgielnych i jak najwyższe dla świateł drogowych.
Dzielone lusterka
W pojeździe lusterko zewnętrzne obejmuje dwie oddzielne płaszczyzny. Jedna (ustawiana elektrycznie) pozwala na dobrą widoczność do tyłu, a druga umożliwia obserwację dolnych partii i wskazuje czy obok pojazdu nie ma kwietnika, krawężnika, czy słupków drogowych.
Deska rozdzielcza
Nienaturalnie pozałamywana konsola środkowa, to wynik obliczeń, mających ustalić częstotliwość używania poszczególnych przyrządów.
Wysokie siedzenia
Jak obliczyli lekarze najkorzystniejsze ułożenie fotela jest wówczas kiedy nie musimy wdrapywać się na fotel, ani zapadać się w niego. Najmniej męcząca podróż jest zaś, gdy kierujący siedzi trzymając nogi z pionowo umieszczonymi podudziami.
Trzy fotele z przodu
Jeżeli z tyłu można zamontować trzy pojedyncze fotele, to wystarczy tylko przenieść lewarek i .. identyczne ułożenie miejsc zaproponować z przodu.
Pozornie pojazd ma same plusy, ale... ta uroda. Czy jednak za czterdzieści lat nie okaże się, iż właśnie tak wygląda wygodny , nowoczesny samochód?
Kiedy w roku 1922 Paul Jarey, ojciec aerodynamicznego nadwozia, wykonał pierwszy samochód o opływowych kształtach, żaden producent nie odważył się zaoferować go w ofercie handlowej. Czterdzieści lat później, aerodynamiczne bryły stały się czymś normalnym.