Hybryda klasy SUV
General Motors będzie produkował hybrydowy samochód klasy SUV.
Podczas Greater Los Angeles Auto Show General Motors ogłosił, że planuje rozpoczęcie produkcji modelu Saturn Vue Green Line, który może dwukrotnie zwiększyć oszczędność paliwa w porównaniu z obecnymi samochodami klasy SUV.
Aby osiągnąć znaczące oszczędności w zużyciu paliwa, ten hybrydowy SUV wykorzysta zmodyfikowaną wersję opracowanego przez GM dwusystemowego napędu hybrydowego, technologię prostego ładowania litowo-jonowego akumulatora, wydajne układy elektroniczne i mocne silniki elektryczne.
GM rozpoczęło już prace nad modelem Saturn Vue - powiedział prezes i dyrektor generalny GM, Rick Wagoner. Problemy technologiczne są dość poważne, ale wierzymy, że uda nam się je pokonać. Dzisiaj nie mogę jeszcze podać dokładnej daty rozpoczęcia produkcji. Ale mogę zapewnić, że jest to jeden z najważniejszych programów realizowanych przez GM.
Doładowywany samochód hybrydowy tym różni się od wersji nie wymagającej doładowywania, że oferuje większe możliwości jazdy na napędzie elektrycznym, większą pojemność akumulatora i możliwość doładowywania z zewnętrznego źródła zasilania.
Saturn Vue Green Line umożliwi jazdę na napędzie elektrycznym na odcinku ponad 10 mil. Przy wyższych prędkościach lub w razie konieczności - np. podczas gwałtownego przyspieszania - napędem będzie kombinacja silnika elektrycznego i spalinowego lub tylko silnik spalinowy.
Oprócz doładowywania i dwusystemowego układu hybrydowego napęd Saturna Vue Green Line obejmuje również litowo-jonowy akumulator, dwa silniki magnetyczne i silnik spalinowy V-6 o pojemności skokowej 3,6 litra z wtryskiem bezpośrednim.
Akumulator litowo-jonowy będzie ładowany, gdy poziom energii spadnie do określonej wartości poprzez silniki elektryczne systemu hybrydowego i hamowanie regeneracyjne. W trakcie postoju będzie go można doładować ze zwykłego źródła zasilania o napięciu 110 V.
Układ dwusystemowy zostanie specjalnie przystosowany do technologii wykorzystującej doładowywanie. Zachowa dwa tryby jazdy - miejski i pozamiejski - i cztery stałe przełożenia mechaniczne w celu maksymalnego zwiększenia wydajności przy jednoczesnym zachowaniu osiągów.
Ponadto, aby umożliwić jazdę z wyższymi prędkościami z napędem elektrycznym oraz zachować możliwość stosowania tego napędu przez dłuższy czas, zastosowane będą także specjalne mechanizmy.