Honda fit EV

Honda od wielu lat produkuje pojazdy hybrydowe, ale jak do tej pory nie pokazała samochodu o napędzie elektrycznym.

Zaległości zostały właśnie nadrobione. Na salonie w Los Angeles Japończycy zaprezentowali hondę fit EV.

Honda fit to nic innego, jak europejski jazz (samochód jako fit sprzedawany jest w USA i Japonii).

Samochód wyposażono w baterie litowo-jonowe. Ten sam tym akumulatorów Honda zastosowała w napędzanym ogniwami paliwowymi modelu FCX clarity (z tego auta pochodzi również silnik elektrycznego fita), natomiast w autach hybrydowych (insight, civic hybrid, CR-Z) Japończycy wykorzystują baterie niklowo-wodorkowe.

Pokazany w Los Angeles prototyp zapewnia do 160 km zasięgu, przy czym prędkość maksymalna wynosi 144 km/h. Samochód wyposażono w znany z hybrydowej hondy CR-Z układ, którym kierowca wybiera jeden z trybów pracy napędu (Econ, Normal i Sport). W trybie Econ zasięg jest o 17 proc. większy niż w Normal i do 25 proc. większy - niż w Sport. Ten ostatni tryb zapewnia za to lepsze przyspieszenia.

Reklama

Kierowca fita EV za pomocą specjalnego pilota, smartfona lub komputera będzie miał stałą łączność z pojazdem, również po zaparkowaniu. Zdalnie będzie można sprawdzić stan naładowania baterii, zainicjować ładowania, a nawet włączyć klimatyzację.

Samo ładowanie przy pomocy standardowego 230-voltowego gniazdka będzie trwało około 6 godzin.

Co ciekawe, elektryczny fit, mimo konieczności zamontowania baterii, jest nadal samochodem pięcioosobowym.

Poza fitem EV, Honda pokazała w Los Angeles nową platformę, która ma być używana w samochodach hybrydowych. Układ napędowy zamontowano na płycie podłogowej auta średniej wielkości. Składa się on z silnika spalinowego i elektrycznego o mocy 120 kW oraz baterii litowo-jonowych o pojemności 6 kWh. W trybie elektrycznym zasięg wynosi 16-24 km (prędkość maksymalna to 100 km/h), następnie baterie trzeba naładować, co zajmuje 1-1,5 godziny.

W trybie mieszanym głównym źródłem napędu jest spalinowy, dwulitrowy silnik typu VTEC, współpracujący z bezstopniową skrzynią E-CVT. Nie tylko napędza on samochód, ale i doładowuje baterie, z których energię czerpie jednostka elektryczna.

Zarówno honda fit EV, jak i oparty na nowej platformie sedan o napędzie hybrydowym mają trafić do produkcji w 2012 roku. Sprzedaż planuje się w USA i Japonii.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Auta | zasięg | silnik | pojazdy | Los Angeles | fit | Honda | Honda Fit
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy