Demokratyczne GT
Na salonie samochodowym w Paryżu we wrześniu br. Renault Sport Technologies zaprezentuje swój najnowszy samochód przeznaczony do wyścigów na torze: Megane Trophy. Spadkobierca Renault 5 Turbo, Alpine V6 GT, Spider i Clio V6 pojawi się na europejskich torach już na wiosnę 2005.
Jest to auto zaprojektowane na bazie specjalnego rurowego nadwozia, dysponujące nową wersją silnika V6 3,5 l, w który wyposażone są Vel Satis i Espace, o mocy 320 KM . Stosunek masy do mocy (2,9 kg/KM) oraz własności aerodynamiczne sprawiają, że Megane Trophy powinien wytrzymać porównanie z modelem GT, oczywiście przy znacznie niższych kosztach inwestycji oraz wydatków w sezonie sportowym.
Jednym z najważniejszych elementów koncepcji tego auta jest zapewnienie przyjemności prowadzenia. Megane Trophy ma napęd na tylne koła, silnik jest umieszczony centralnie, a półautomatyczna skrzynia biegów jest sterowana za pomocą przycisków na kierownicy. Auto jest wyposażone w pokładowy system zbierania danych.
Megane Trophy uzupełni gamę sportowych aut obejmującą 4 samochody startujące w rajdach lub wyścigach na torze: Clio Cup, Clio Cup Rally, Clio 2.0 16V Grupa N i Clio Super 1600. Ten najnowszy model wystartuje w 2005 w europejskich mistrzostwach organizowanych przez Renault Sport.
Zobacz ostatnie wydanie naszego biuletynu.