CS&S i nowa "rav-ka"

Futurystyczny pojazd Toyoty o nazwie CS&S (Compact Sports & Specialty), który w przyszłości zapełni lukę pomiędzy Celicą, a MR2 będzie jedną z atrakcji nadchodzącego salonu samochodowego we Frankfurcie nad Menem (IAA 2003).

Obok koncepcyjnego modelu na stoisku japońskiego producenta stanie "odświeżona" wersja, najchętniej kupowanego w Europie auta typu SUV - Toyoty RAV4. W przypadku popularnej "rav-ki" zmieniono delikatnie stylizację nadwozia, oraz wzbogacono wyposażenie, dodając: okienne kurtyny ochronne SRS, system stabilizacji jazdy, kontrolę trakcji oraz asystenta nagłego hamowania.

Zwiedzający niemieckie targi zachwyceni jednak będą przede wszystkim prototypową Toyotą CS&S. Ten niecodzienny kabriolet utrzymany został w układzie siedzeń 2+2, a jego siłą napędową jest hybrydowy układ połączenia benzynowej jednostki 1.5, umieszczonej w środkowej części pojazdu i napędzającej tylną oś z elektrycznym motorem dającym moc kołom przedniej osi.

Takie rozwiązanie sprawdza się tylko ze względów ekonomicznych i ekologicznych, ale również daje nowatorskie podejście do efektywności układu napędowego i jakości samej jazdy. Koncepcyjna toyota przyspiesza bardzo dynamicznie, doskonale trzyma się drogi nawet w szybko pokonywanych zakrętach, a o zaletach napędu na cztery koła, zwłaszcza na śliskich nawierzchniach, nikogo nie trzeba przekonywać.

Reklama

Sukces nowoczesnego układu napędowego Toyoty polega na zastosowaniu odpowiednio mocnego silnika elektrycznego. To właśnie on pozwala na zminimalizowanie udziału jednostki spalinowej, przynosząc duże zyski w postaci oszczędności paliwa i zredukowania emisji szkodliwych spalin. Podobne rozwiązanie sprawdzono już wcześniej w modelu Prius, jednak w przypadku CS&S skupiono się w znacznie większym stopniu na lepszych parametrach osiąganych przez jednostki napędowe.

Niekonwencjonalny projekt nadwozia prototypowej toyoty powstał na południu Francji w centrum ED2. W efekcie samochód prezentuje kontrastowe zestawienie ostrych krawędzi z łagodnymi owalami oraz form geometrycznych z nieregularnością niektórych linii. Bez dwóch zdań jednak, wyraźny jest sportowy charakter CS&S, który na pierwszy rzut oka wygląda jak pojazd dwumiejscowy, natomiast po zdemontowaniu tylnych osłon okazuje się, że jest to klasyczny kabriolet dla czterech osób.

Niemieckie targi przyniosą ponadto premiery takich modeli jak: nowy Opel AstraVolkswagen Golf piątej generacji oraz BMW serii 6, Hyundai Elantra, Maserati Quattroporte, BMW X3, BMW X5, Opel Vectra kombi, Mercedes Viano, smart forfour, Nissan Dunehawk, Mazda Kusabi i Mazda3, Daewoo Lacetti 5-d hatchback, Mitsubishi "i", Saab 9-3 Sport-Hatch, Seat Altea, Ford Visos, VW Polo w wersji sedan i "Fun", Jaguar X-Type kombi, Subaru G3X Justy, Daewoo Tacuma II i Daewoo UniVerse, Nowe Volvo S40, Renault Be Bop, Lancia Fulvia Coupe, Nowa Alfa 166, Kia SA, Peugeot 307 WRC, Peugeot 407 Elixir, Mitsubishi Grandis oraz Toyota Avensis Verso.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Daewoo | Pojazd
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy