BMW przedstawia SAV'a przyszłości

Zbliża się początek 2003 r., a tym samym pierwsze w nowym roku salony motoryzacyjne. Tradycyjnie targowy kalendarz rozpoczynają Amerykanie dwoma styczniowymi salonami w Los Angeles i w stolicy północnoamerykańskiej motoryzacji - Detroit. Właśnie na tej drugiej imprezie swoją światową premierę będzie miał nowy prototyp BMW xActivity. Jest to czteronapędowy pojazd zaliczany do nowego segmentu SAV (Sports Activity Vehicle), łączący w sobie dynamiczny wygląd, wielofunkcyjność w zastosowaniu, a także bardzo dobre właściwości jezdne zarówno na szosie, jak i w terenie. BMW xActivity posiada wiele wspólnych cech ze znanym modelem X5, a równocześnie daje nam wizję tego, jak samochód tego typu może wyglądać w przyszłości.

Nadwozie koncepcyjnego pojazdu BMW charakteryzuje się zwartą bryłą, zaostrzonymi krawędziami, dużym rozstawem osi i krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. Największe zainteresowanie wzbudza jednak konstrukcja ramy z otwartym dachem, co w przypadku pojazdu tego segmentu jest czymś zupełnie nowym. Daje to kierowcy nie tylko poczucie wolności, ale co ważniejsze pozwala na znacznie lepsze wykorzystanie parametrów pojazdu, zwiększając jego ogólną funkcjonalność. Sztywność nadwozia wzmacniają dwie wygięte szyny biegnące od przednich słupków wzdłuż linii nadwozia do tyłu auta, dzięki którym możliwe było zrezygnowanie ze środkowych słupków. Dopełnieniem oryginalnego wizerunku prototypu jest nowoczesny lakier nazwany "Bronze Moss", który mieni się odcieniami pomiędzy brązem, zielenią i niebieską szarością, w zależności od rodzaju, nasilenia i kąta padania światła.

Dodatkowym czynnikiem poprawiającym funkcjonalność koncepcyjnego BMW xActivity jest nowoczesny system ładunkowy, ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej wewnątrz auta. Jak tylko otworzymy tylną klapę, podłoga bagażnika wysuwa się poza samochód i obniża do wygodnej dla załadunku pozycji. Kiedy zapakujemy na nią wszystkie nasze bagaże, auto samo wsunie je do wnętrza podczas zamykania klapy bagażnika.

Do napędu nowego pojazdu posłużył zmodyfikowany nieco 3,0-litrowy silnik sześciocylindrowy o mocy 231 KM. Dzięki niemu duża moc i moment obrotowy uzyskiwane są już w niskich zakresach obrotów, a napęd przekazywany na wszystkie cztery koła poprzez manualną przekładnię dodatkowo zwiększa dynamikę pojazdu i łatwość w pokonywaniu przeszkód. W samochodzie zastosowano 18-calowe koła wyposażone w opony o wymiarach 245/45 z przodu i 275/40 z tyłu. Niski środek ciężkości i dobrze zestrojone zawieszenie przydają się podczas jazdy w trudnym terenie. Nie bez znaczenia pozostają też elektroniczne systemy wspomagające kierowcę, jak choćby kontrola trakcji czy też stabilizacja jazdy.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy