Reklama

BMW 5GT e-Drive. Tego auta nawet nie trzeba tankować!

BMW zaprezentowało prototypowy model 5 GT wyposażony w napęd e-Drive. Auto traktować można jako zapowiedź kolejnych hybrydowych modeli niemieckiej marki.

Samochód wykorzystuje trzy silniki - dwa elektryczne (po jednym przy każdej osi) i jeden spalinowy. W układzie przeniesienia napędu zastosowano też bezstopniową, automatyczną, skrzynię biegów. Sumaryczna moc układu napędowego to aż 680 KM. Samochód legitymuje się też monstrualnym momentem obrotowym - 1015 Nm!

Reklama

BMW podkreśla, że inżynierowie skupiają się dziś głównie na wydłużeniu zasięgu na bateriach. Pojemność akumulatorów koncepcyjnego pojazdu to aż 20 kWh, dzięki czemu - wyłącznie przy wykorzystaniu silników elektrycznych - samochód może pokonać dystans do 100 km. Baterie zamontowane zostały m.in. w tunelu środkowym.

Zdaniem BMW taki zasięg sprawia, że większość nabywców używać będzie auta wyłącznie w trybie elektrycznym. Ponieważ mamy do czynienia z hybrydą plug-in, baterie auta ładować można bezpośrednio z domowej sieci elektrycznej.

Nie wiadomo, jaka jednostka spalinowa znalazła się pod maską. Niemcy informują jedynie, że wykorzystuje ona technologię TwinPowerTurbo i zapewnia dodatkowy zastrzyk energii, gdy kierowca potrzebuje skorzystać z pełnego zakresu mocy . Co ciekawe, silnik napędza wówczas koła przedniej osi. Jednostka może też  pełnić rolę generatora prądu.

Zasięg auta przy wykorzystaniu energii zgromadzonej w akumulatorach i paliwa zapewniającego pracę silnikowi spalinowemu wynosi 595 km.

INTERIA.PL

Reklama

Dowiedz się więcej na temat: BMW serii 5

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje