Birdcage 75
Tradycją się staje, że na genewskim targach Pininfarina prezentuje swoje wizje pojazdów przyszłości. Tym razem jest to pojazd o nazwie birdcage 75, który powstał przy współpracy z Maserati. Stanowi on jednocześnie uczczenie 75. rocznicy powstania Pininfariny.
Birdcage jest powrotem do zapoczątkowanej we wczesnych latach 50 ubiegłego wieku tradycji budowania przez Włochów ekstremalnych samochodów sportowych. Jednym z pierwszych samochodów zbudowanych według tych założeń było maserati A6 GCS z 1954 roku, a tradycja była kontynuowana m.in. przez ferrari dino (1965), alfę romeo 33 czy ferrari P5. Wszystkie te samochody na stałe weszły do historii motoryzacji.
Birdcage 75 jest podobnym do wymienionych cywilnym pojazdem, który przeznaczony jest do poruszania po drogach publicznych, ale którym w każdym momencie można wjechać na tor i traktować go jak pojazd niemal wyczynowy. Birdcage oparty został na płycie podłogowej i zawieszeniu maserari MC12 - najbardziej sportowego samochodu z trójzębem na masce.
Jako źródło napędu służy ponad 700-konny silnik V12, który również pochodzi od Maserati i współpracuje z sześciobiegową, manualną, sekwencyjną skrzynią biegów.
Stylizację samochodu podporządkowano aerodynamice. W oczy rzuca się olbrzymia, półokrągła przednia szyba, która zapewnia doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Reflektory wykonano w technologii LED, a nadwozie powstało z włókna węglowego. Dzięki temu i zastosowaniu na szeroką skalę aluminium, masa została ograniczona do 1500 kg. Z tyłu dominującym elementem jest potężny, centralnie umieszczony dyfuzor.
Za hamowanie odpowiadają tarcze o średnicy 380 mm z przodu i 335 mm z tyłu, które współpracują z sześcio- (z przodu) i czterotłoczkowymi (z tyłu) zaciskami.
Zobacz GALERIĘ ZDJĘĆ z Genewy.