Zupełnie nowy model Forda. EcoSport
Na rozpoczynającym się 7 stycznia salonie w... New Delhi Ford zaprezentuje zupełnie nowy "światowy" model.
Będzie to więc pojazd, który niemal w identycznej formie będzie sprzedawany m.in. w Indiach, Ameryce i Europie. Ma on stanowić odpowiedź swoją odpowiedź ciepło przyjętego przez rynki nissana juke.
Chociaż wysoki prześwit, kanciaste linie nadwozia i umieszczone na tylnej klapie koło zapasowe sugerują terenowe ambicje auta, w rzeczywistości do jego budowy wykorzystano płytę podłogową popularnej fiesty.
Źródłem napędu będzie nowy, trzycylindrowy, turbodoładowany, benzynowy silnik ecoboost o pojemności zaledwie 1 l, który od kwietnia spotkać też będzie można pod maską focusa. Dzięki bezpośredniemu wtryskowi paliwa i systemowi zmiennych faz rozrządu jednostka rozwija moc 120 KM i dysponuje momentem obrotowym 170 Nm. Wartość ta osiągana jest w przedziale od 1300 do 4500 obr./min co gwarantuje wysoką elastyczność.
Co ciekawe, inżynierowie Forda zdecydowali się zastosować w tym przypadku żeliwny blok (pozostałe jednostki serii ecoboost mają bloki wykonane z aluminium) - to celowy zabieg, dzięki któremu niewielka jednostka szybciej osiągać będzie optymalną temperaturę, co skutkować ma wyższą kulturą pracy i niższym zużyciem paliwa (żeliwo rozgrzewa się nawet o połowę szybciej niż aluminium).
Osiągi auta nie są jeszcze znane. Wiadomo jedynie, że samochód oferowany będzie z napędem na przednią oś i pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów.
Pierwszym rynkiem, na jakim kupić będzie można nowy model Forda są Indie. Za kilka miesięcy modele ecosport zamówić będzie można również u europejskich dealerów.
Nazwa ecosport, nie jest wcale nowością w gamie modelowej Forda. Od 2003 roku w Brazylii - w oparciu o model fusion - produkowana jest pierwsza generacja ecosporta dostępna wyłącznie na rynkach Ameryki Południowej.