Yamaha YXZ1000R - na sportowo w terenie

YXZ1000R prezentuje nowatorskie podejście Yamahy do konstrukcji pojazdów Side-by-Side (SxS) przeznaczonych do celów rekreacyjno-sportowych.

Założeniem konstrukcyjnym podwozia YXZ1000R jest zapewnienie najlepszej charakterystyki jezdnej dla pojazdu typu Side-by-Side. Lekka rama wykonana jest ze stali o dużej wytrzymałości na rozciąganie. Standardowym wyposażeniem jest ochronna, rurowa "klatka" kapotażowa nad kabiną i lekka markiza słoneczna. Nie ogranicza to niczym widoczności dookólnej tak kierowcy jak i pasażera.

Podwozie chroni łatwy w demontażu, wytrzymały na odpryski i uderzenia 3-częściowy zestaw kompozytowych płyt osłonowych, umożliwiający łatwy dostęp do komponentów i podzespołów wymagających okresowej obsługi. Wykonane z tworzywa TPO (termoplastyczny etylen) o grubości 4-mm (przód) oraz 6-mm (tył) płyty ochronne pozwalają YXZ1000R "przepływać" ponad mniejszymi przeszkodami na szlaku.

Reklama

Napędzany silnikiem o pojemności 998 ccm w parze z 5-stopniową skrzynią biegów YXZ1000R odznacza się świetnym przyspieszeniem i wysoką prędkością maksymalną. W celu optymalizacji osiągów w warunkach terenowych Yamaha wyposażyła SxS nowej generacji w bardzo zaawansowany i skuteczny system zawieszenia kół.

Nowoczesne amortyzatory piggyback Fox 2,5" Podium RC2 ze zbiornikiem zewnętrznym pozwalają mierzyć się z ekstremalnie trudnymi szlakami. Cztery amortyzatory z pełną regulacją obciążenia wstępnego, siły dobicia i odbicia dla niskich i wysokich prędkości amortyzacji dostroić można do niemal każdej sytuacji. Pokaźny, bo 406- oraz 432-milimetrowy skok kół przednich i tylnych to czynnik decydujący dla charakterystyki jezdnej.

W celu zmniejszenia wysiłku i poprawy precyzji prowadzenia, najnowszy SxS wyposażony jest w elektryczne, degresywne wspomaganie zębatkowej przekładni kierowniczej Yamaha Electric Power Steering. Jest to sposób na zwiększenie komfortu codziennego użytkowania, m.in. z uwagi na umieszczenie siłownika na kolumnie bliżej koła kierownicy - z dala od zanieczyszczeń i ewentualnych uszkodzeń.

W celu sprostania osiągom silnika i napędu, SxS nowej generacji jest wyposażony w jeden z najsprawniejszych układów hamulcowych wśród pojazdów Side-by-Side. Na wszystkich czterech kołach jezdnych montowane są tarcze o średnicy 245 mm i dwutłoczkowe zaciski.

Model standardowy YXZ1000R wyposażony jest w 12-ramienne felgi z lekkiego stopu o zoptymalizowanym offsecie - pod kątem zwinności prowadzenia i stabilności przy wyższych prędkościach jazdy. Na kołach znajdują się specjalne opony radialne Yamaha Bighorn 2.0. Doskonałe własności trakcyjne, wydłużona trwałość, komfort jazdy i precyzja kierowania to istotny wkład tego ogumienia w charakterystykę eksploatacyjną najnowszego SxS.

We wnętrzu YXZ1000R znajdziemy miękkie, zintegrowane z zagłówkami i konturowane fotele w "lotniczym" kokpicie oraz funkcjonalnie rozmieszczone wskaźniki i zegary. Ośmiopozycyjna (w tym pozioma tył-przód) regulacja fotela oraz położenia pionowego kierownicy pozwala znaleźć dogodne ustawienia dla kierowcy dowolnego wzrostu i tuszy, a sportowa w układzie tablica przyrządów mieści kompletny zestaw wskaźników i zegarów analogowo-cyfrowych. 

Na wypadek poważnych przedsięwzięć off-roadowych YXZ1000R wyposażony jest w solidną skrzynię ładunkową z tworzyw kompozytowych o nośności 136 kg z czterema stalowymi zaczepami kotwiczenia. Zamykane pojemniki i półki na drobiazgi przewidziano od przodu skrzyni ładunkowej, na desce rozdzielczej przed pasażerem oraz na konsoli centralnej.

 W ramach obchodów sześćdziesiątej rocznicy narodzin marki Yamaha, YXZ1000R dostępny będzie w specjalnej stylizacji Yellow/Black (żółto-czarnej) z ikonicznym logo Speedblock i wyposażeniem w specjalne obręcze typu beadlock (czyli pierścieniem zabezpieczającym zsunięcie się opony w ekstremalnych warunkach terenowych).

Dowiedz się więcej na temat: Yamaha
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy