Wysokoprężny PT Cruiser

Chrysler i Mercedes-Benz wspólnie stworzyli nowy silnik wysokoprężny, który pojawi się w europejskiej ofercie modeli PT Cruiser już w przyszłym miesiącu. Jest to 2,2-litrowa turbodoładowana jednostka CRD, która będzie stosowana w Amerykańskim Samochodzie Roku 2001 obok znanego już 2,0-litrowego napędu benzynowego. Czterocylindrowy silnik dysponuje mocą 119 KM przy 4200 obr/min i maksymalnym momentem obrotowym 300 Nm uzyskiwanym w przedziale od 1600 do 2600 obr/min. Takie parametry zrównoważonej mocy i potężnego momentu obrotowego gwarantują płynne i zdecydowane przyspieszanie pojazdu w całym przedziale obrotów.

Chrysler PT Cruiser 2.2 CRD może osiągnąć prędkość maksymalną 182 km/h, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,1 sekundy. Wszystko przy średnim zużyciu paliwa 6,9 l/100 km.

Wszyscy producenci zdają sobie sprawę z tego, że znaczenie "diesli" na współczesnych rynkach motoryzacyjnych wciąż rośnie i starają się sprostać wymaganiom i oczekiwaniom odbiorców. Dlatego właśnie tempo powstawania nowych silników jest tak wysokie. Przedstawiciele Chryslera wierzą w to, że ich samochód z jednostką wysokoprężną będzie łakomym kąskiem dla klientów zarówno w Europie jak i w USA.

Zdjęcia, które zrobił reporter INTERIA.PL w halach genewskiego salonu znajdziesz w naszej GALERII.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: silnik wysokoprężny | silnik | cruiser
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy