Volkswagen Touareg III generacji!

Na specjalnym pokazie w Pekinie zaprezentowano Volkswagena Touareg trzeciej generacji. Miejsce premiery wybrano nieprzypadkowo - Chiny to największy rynek Volkswagena.

Nowy Volkswagen Touareg ma być najwyżej pozycjonowanym modelem niemieckiej firmy, luksusowym SUV-em, na pokładzie którego znajdą się wszystkie najnowsze technologie w zakresie  bezpieczeństwa, systemów wspomagania kierowcy i łączności.

W porównaniu do poprzednika Touareg nieco urósł - jest szerszy (1984 mm) i dłuższy (4878 mm, czyli o 7,7 cm więcej). Dzięki temu nie tylko poprawiono proporcje, co wpłynęło na wygląd pojazdu, ale zwiększono wnętrze oraz pojemność bagażnika - obecnie wynosi ona aż 810 litrów (w ostatniej generacji było to 697 litrów; mowa o konfiguracji z podniesionym oparciem kanapy).

Mimo większych wymiarów, niemieckim inżynierom udało się obniżyć masę samochodu. Dzięki zastosowaniu aluminium i wysokowytrzymałej stali, masa Touarega spadła przeciętnie aż o 106 kg.

Reklama

W Europie Volkswagen będzie oferował nowego Touarega najpierw z wysokoprężnymi silnikami V6 o mocy 231 KM i 286 KM. Potem na różne rynki dołączą benzynowy silnik V6 (340 KM) oraz turbodiesel V8 (421 KM). W przygotowaniu na rynek chiński znajduje się wersja z nowym zespołem hybrydowym (moc systemowa 367 KM), dokładny termin wprowadzenia jej w Europie nie jest jeszcze znany.

W nowym Volkswagenie Touareg debiutuje całkowicie cyfrowy Innovision Cockpit. Cyfrowe wskaźniki (Digital Cockpit z 12-calowym ekranem) i najbardziej rozbudowany system multimedialny Discover Premium (z 15-calowym ekranem) tworzą w nim jedno urządzenie służące do obsługi pokładowych funkcji, do przekazywania informacji, komunikowania oraz do rozrywki.

Urządzenie nie ma prawie żadnych klasycznych przycisków czy włączników.

Touareg może być wyposażony w największy zestaw systemów asystujących, jaki kiedykolwiek zamontowano w modelu Volkswagena. Znajdują się wśród nich np. system Night Vision zwiększający widoczność w nocy (dzięki kamerze termowizyjnej rozpoznaje w ciemności ludzi i zwierzęta na drodze), asystent ułatwiający jazdę w korku oraz w miejscach robót drogowych (do 60 km/h samochód porusza się częściowo automatycznie, utrzymuje pas ruchu, przyspiesza i hamuje), asystent wspomagający przejazd przez skrzyżowanie (reaguje na samochody nadjeżdżające z boku przed Touaregiem), aktywny system sterowania kołami, nowy system stabilizacji nadwozia ze stabilizatorami sterowanymi elektromechanicznie, LED-owe matrycowe reflektory IQ.Light (kamera przełącza światła z drogowych na mijania i odwrotnie), a także wyświetlane bezpośrednio na szybie informacje wyświetlacza Head-up (Windshield Head-up Display).

Touareg trzeciej generacji to niezwykle ważny model w największej ofensywie produktowej i technologicznej w historii marki Volkswagen. W jej ramach znacznie zwiększa się liczba oferowanych modeli typu SUV. Już dzisiaj w gamie znajdują się T-Roc, Tiguan, nowy Tiguan Allspace (Europa) i Tiguan L (Chiny), nowy Atlas (USA) i Teramont (Chiny), a także nowo skonstruowany Touareg.

Wkrótce niemiecka marka rozbuduje ofertę małych aut tego typu, prezentując model T-Cross. Przesądzone jest również powstanie pierwszego SUV-a Volkswagena wyposażonego w wyłącznie elektryczny zespół napędowy - I.D. CROZZ pojawi się na rynku w 2020 roku.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy