Volkswagen Tiguan nowej generacji już w salonach

Pięć miesięcy po premierze we Frankfurcie w polskich salonach Volkswagena debiutuje nowe wcielenie modelu Tiguan. Ile zapłacić trzeba za popularnego SUV-a niemieckiej marki?

Aktualnie klienci mają do wyboru aż sześć jednostek napędowych - trzy benzynowe i trzy wysokoprężne. Paletę otwiera 1.4 TSI o mocy 125 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną. Wyżej w hierarchii stoi 1.4 TSI o mocy 150 KM z 6-biegową przekładnią mechaniczną (lub 6-stopniową dwusprzęgłową DSG). Topowy motor benzynowy to 2.0 TSI rozwijający 180 KM (sprzęgany standardowo z 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów DSG).

Najsłabszy diesel - 2.0 TDI - rozwija 115 KM i sprzęgany jest z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Klienci mogą się też zdecydować na odmianę rozwijającą 150 KM (oferowana z ręczną przekładnią lub 7-stopniowym DSG) lub topową wersję legitymującą się mocą 190 KM (wyłącznie z siedmiostopniową skrzynią DSG).

Reklama

W napęd na cztery koła 4MOTION mogą być wyposażone wersje napędzanesilnikiem benzynowym 2.0 TSI (180 KM) oraz mocniejszymi odmianami silnika 2.0 TDI (150 KM i 190 KM). W nowym Tiguanie po raz pierwszy zastosowano system 4MOTION Active Control, który działanie przeniesienia napędu na cztery koła dopasowuje do wybranego trybu jazdy - onroad, offroad, snow lub offroad individual.

Ceny nowego Tiguana zaczynają się od 97 980 zł. Na tyle wyceniono model z napędem na przednie koła i 125-konnym silnikiem 1.4 TSI. Standardem są między innymi systemy - monitorowania otoczenia Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania "City", utrzymywania pasa ruchu Lane Assist, wykrywania zmęczenie kierowcy, sygnalizowania o spadku ciśnienia powietrza w oponach, siedem poduszek powietrznych (czołowe i boczne dla kierowcy i pasażera, kurtynowe i kolanowa po stronie kierowcy) oraz system stabilizacji toru jazdy ESP wraz z ASR, ABS, EDS, MSR, asystentem siły hamowania i stabilizacją toru jazdy z przyczepą. Seryjne są także klimatyzacja, czujnik deszczu i czujnik zmierzchu.

W momencie wprowadzenia modelu na rynek bezpłatnie oferowany jest pakiet Premium, który zawiera m.in. reflektory LED (światła dzienne, mijania i drogowe), system radiowy Composition Media z dotykowym ekranem o przekątnej ośmiu cali z ośmioma głośnikami (w wersji highline system nawigacji Discover Media) oraz system bezkluczykowego uruchamiania pojazdu.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen Tiguan
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy