Volkswagen Phaeton

Volkswagen poinformował, że flagowa limuzyna, która w perspektywie dwóch lat ma pojawić się na rynku oznaczana do tej pory symbolem D1 nazywać się będzie Phaeton. Pojazd ten będzie luksusowym sedanem skierowanym do najbardziej wymagających odbiorców. Jego karoserię wykonano prawie w całości z galwanizowanego metalu. Jedynie dach, bagażnik oraz drzwi będą aluminiowe, w celu obniżenia ciężaru auta. Tutaj zdjęcia flagowca Volkswagena i "szklanej" fabryki, w której będzie wytwarzany.

Kliknij
KliknijINTERIA.PL
INTERIA.PL

Od technicznej strony Phaeton oferuje nowoczesne czterostopniowe, pneumatyczne zawieszenie, system all-wheel drive 4MOTION, nową sześciobiegową automatyczną przekładnię oraz gamę wyrafinowanych silników. Wśród nich znajdzie się 3,2-litrowa jednostka V6 o mocy 241 KM, 6,0-litrowa W12 o mocy 420 KM oraz 5,0-litrowy diesel o mocy 313 KM.

INTERIA.PL

We wnętrzu flagowca Volkswagena znajdziemy wyselekcjonowane materiały wykończeniowe i naturalne tkaniny, które stwarzają nastrój równoczesnej elegancji i prostoty. O komfort podróżujących dba nowoczesny system klimatyzacji Climatronic, który automatycznie utrzymuje żądaną temperaturę osobno w czterech różnych miejscach kabiny, poprzez inteligentne sterowanie zestawem wlotów powietrza.

Phaeton posiada też ciekawe rozwiązanie, nazwane przez konstruktorów funkcją "coming home" (wracając do domu), która oświetla w nocy obszar wokół samochodu. Służą do tego specjalne reflektory umieszczone w przednich i tylnych lampach oraz dodatkowo na bocznych lusterkach.

Jak zapewniają szefowie Volkswagena Phaeton pojawi się w europejskich salonach sprzedaży na wiosnę 2002 roku

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas