Toyota RAV4 już po liftingu i w wersji hybrydowej
Chociaż Toyota RAV4 wciąż jeszcze uchodzić może za rynkową nowość, Japończycy zdecydowali się zafundować autu kurację odmładzającą.
W Nowym Jorku zadebiutował odświeżony model pojazdu, który zapoczątkował trwającą od lat modę na kompaktowe SUV-y. Co się zmieniło?
Zmiany w wyglądzie nie są rewolucyjne. Wnikliwa analiza pozwala dostrzec smuklejsze kształty osłony chłodnicy, przemodelowane reflektory i zderzaki. Samochód otrzymał też nowe wzory aluminiowych felg, w palecie kolorów nadwozia pojawiły się trzy nowe barwy.
Przy okazji zadebiutowała też nowa wersja wyposażenia - SE - która oferowana będzie m.in. z innymi zderzakami (o usportowionym charakterze), reflektorami wykonanymi w technologii LED, sztywniejszymi nastawami zawieszenia i 18-calowymi obręczami ze stopów lekkich. Samochód ten będzie oferowany jedynie na rynku amerykańskim.
W kabinie zastosowano lepszej jakości materiały wykończeniowe (więcej miękkich w dotyku tworzyw), pojawiły się m.in. nowe uchwyty na kubki i okulary. Styliści poprawili też wygląd panelu wskaźników, zainstalowano również dodatkowe gniazda USB i 12V. Na liście opcji pojawił się m.in. system kamer zapewniających widok "z lotu ptaka" w promieniu 360 stopni.
W gamie modelowej RAV4 zadebiutowała też nowa odmiana z napędem hybrydowym. Pod maską znalazł się benzynowy, czterocylindrowy motor o pojemności 2,5 l sprzęgany z bezstopniową przekładnią CVT. Za dołączany napęd tylne osi (wyposażenie standardowe) odpowiada elektryczny silnik trakcyjny (drugi, zamontowany z przodu, pełni funkcję generatora prądu). Dane techniczne tej wersji pozostają tajemnicą, przedstawiciele Toyoty informują jedyne, że hybrydowa RAV4 legitymuje się większą mocą i lepszymi osiągami niż bazowy model z silnikiem benzynowym.
W Europie Toyota RAV4 po liftingu pojawi się pod koniec roku. Debiut wersji hybrydowej zaplanowano na początek roku 2016.