Toyota. GR 86, Corolla Cross i inne premiery na targach w Chicago
Toyota zaprezentowała pięć nowych modeli na targach Chicago Auto Show. W hali McCormick Place debiutowały sportowe coupe GR 86, Corolla Cross, Tacoma TRD Pro 3.0 i Tacoma Trail Edition oraz 4Runner TRD Sport.
Sportowa Toyota GR 86
Nowa Toyota GR 86 to następca coupe GT86, wraz z którym w 2012 roku Toyota powróciła do produkcji i sprzedaży sportowych samochodów. Nowy model jest jeszcze bardziej zwinny, stylowy i ostrzejszy w prowadzeniu - zgodnie z oczekiwaniami kierowców sportowych samochodów. Twórcy auta z teamu Toyota Gazoo Racing zadbali o to, żeby GR 86 miał jeszcze lepsze właściwości jezdne, pewniejsze prowadzenie i lepszą aerodynamikę od poprzednika. Nowe auto otrzymało także większy mocniejszy silnik bokser i nowoczesne, lepiej wykończone wnętrze.
GR 86 wpisuje się w tradycję ze swoim klasycznym layoutem z napędem na tył i silnikiem z przodu, znanym z GT86, GR Supry oraz wielu innych sportowych samochodów Toyoty. Ma także typowo sportową linię coupe, szeroką, mocno osadzoną na drodze sylwetkę, nisko położony środek ciężkości i układ siedzeń 2+2. Wzmocnienia nadwozia z przodu i z tyłu zwiększają sztywność auta. Stabilność na drodze poprawiają także m.in. wloty powietrza. 2,4-litrowy, czterocylindrowy silnik typu bokser jest mocniejszy od poprzednika - rozwija 231 KM. W USA nowe coupe Toyoty jest oferowane w dwóch wersjach wyposażenia GR 86 i GR 86 Premium.
Kompaktowy SUV Corolla Cross
Corolla Cross została oparta na bardzo popularnej - nie tylko w USA - Corolli Sedan, w pełni wykorzystując zalety platformy TNGA-C. Jest przestronna, ma sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości i prowadzi się pewnie w zakrętach. W Ameryce będzie można ją zamówić z napędem na przód lub na obie osie, przy czym Corolla Cross z napędem na cztery koła ma niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu. Na amerykańskim rynku auto otrzymało 2,0-litrowy benzynowy silnik Dynamic Force Engine o mocy 171 KM.
Nowy crossover jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia - L, LE i XLE. W podstawowej wersji auto otrzymuje 17-calowe stalowe koła, a w najwyższej - 18-calowe alufelgi. Auto można doposażyć w szklany dach z elektrycznie sterowaną zasłoną, automatyczną klimatyzację jedno- lub dwustrefową, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz podgrzewanie przednich siedzeń i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. Wygląd auta podkreśla duży czarny grill, zintegrowany tylny spojler oraz światła LED z przodu i z tyłu.
Specjalne wersje terenówek Toyoty
Na chicagowskich targach zadebiutowały także nowe wersje jednego z dwóch amerykańskich pick-upów Toyoty. Tacoma TRD Pro 3.0 wynosi off-roadową jazdę na wyższy poziom - dosłownie, bo otrzymała od Toyota Racing Development, sportowego ramienia Toyoty w USA, m.in. podniesione zawieszenie. Tacoma Trail Edition zbudowana na odmianie 4×4 Double Cab również poprawia właściwości terenowe pick-upa, jednocześnie wnosząc do modelu więcej stylu i praktyczności.
Nową wersję wyposażenia firmowaną przez TRD otrzymuje także spokrewniona z Tacomą terenówka 4Runner. Do już dostępnych wersji TRD Off-Road i TRD Pro, które wnoszą większe możliwości terenowe, dochodzi teraz TRD Sport - wersja skoncentrowana na stylu i komforcie jazdy po drogach. Na stoisku Toyoty będzie można dokładnie obejrzeć tę najbardziej atrakcyjną stylistycznie wersję 4Runnera, z kolorowymi akcentami na grillu, nakładkami na progi i listwami na karoserii. Wrażenie robi także wlot powietrza na masce, przedni spojler oraz czarne relingi dachowe.
Obok tych nowości Toyota pokaże wiele innych ciekawych samochodów, w tym wyścigową Camry Martina Truexa Jr. z serii NASCAR Cup, GR Suprę z NASCAR Xfinity oraz GR Suprę GT. Będzie też osobna strefa pojazdów przyszłości, wodorowa Toyota Mirai oraz wszystkie najważniejsze amerykańskie modele Toyoty.