Toyota. GR 86, Corolla Cross i inne premiery na targach w Chicago

Toyota zaprezentowała pięć nowych modeli na targach Chicago Auto Show. W hali McCormick Place debiutowały sportowe coupe GR 86, Corolla Cross, Tacoma TRD Pro 3.0 i Tacoma Trail Edition oraz 4Runner TRD Sport.

 Sportowa Toyota GR 86

Nowa Toyota GR 86 to następca coupe GT86, wraz z którym w 2012 roku Toyota powróciła do produkcji i sprzedaży sportowych samochodów. Nowy model jest jeszcze bardziej zwinny, stylowy i ostrzejszy w prowadzeniu - zgodnie z oczekiwaniami kierowców sportowych samochodów. Twórcy auta z teamu Toyota Gazoo Racing zadbali o to, żeby GR 86 miał jeszcze lepsze właściwości jezdne, pewniejsze prowadzenie i lepszą aerodynamikę od poprzednika. Nowe auto otrzymało także większy mocniejszy silnik bokser i nowoczesne, lepiej wykończone wnętrze.

Reklama

GR 86 wpisuje się w tradycję ze swoim klasycznym layoutem z napędem na tył i silnikiem z przodu, znanym z GT86, GR Supry oraz wielu innych sportowych samochodów Toyoty. Ma także typowo sportową linię coupe, szeroką, mocno osadzoną na drodze sylwetkę, nisko położony środek ciężkości i układ siedzeń 2+2. Wzmocnienia nadwozia z przodu i z tyłu zwiększają sztywność auta. Stabilność na drodze poprawiają także m.in. wloty powietrza. 2,4-litrowy, czterocylindrowy silnik typu bokser jest mocniejszy od poprzednika - rozwija 231 KM. W USA nowe coupe Toyoty jest oferowane w dwóch wersjach wyposażenia GR 86 i GR 86 Premium.

Kompaktowy SUV Corolla Cross

Corolla Cross została oparta na bardzo popularnej - nie tylko w USA - Corolli Sedan, w pełni wykorzystując zalety platformy TNGA-C. Jest przestronna, ma sztywne nadwozie, nisko położony środek ciężkości i prowadzi się pewnie w zakrętach. W Ameryce będzie można ją zamówić z napędem na przód lub na obie osie, przy czym Corolla Cross z napędem na cztery koła ma niezależne zawieszenie z przodu i z tyłu. Na amerykańskim rynku auto otrzymało 2,0-litrowy benzynowy silnik Dynamic Force Engine o mocy 171 KM.

Nowy crossover jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia - L, LE i XLE. W podstawowej wersji auto otrzymuje 17-calowe stalowe koła, a w najwyższej - 18-calowe alufelgi. Auto można doposażyć w szklany dach z elektrycznie sterowaną zasłoną, automatyczną klimatyzację jedno- lub dwustrefową, elektrycznie sterowany fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego oraz podgrzewanie przednich siedzeń i elektrycznie unoszoną klapę bagażnika. Wygląd auta podkreśla duży czarny grill, zintegrowany tylny spojler oraz światła LED z przodu i z tyłu.

Specjalne wersje terenówek Toyoty

Na chicagowskich targach zadebiutowały także nowe wersje jednego z dwóch amerykańskich pick-upów Toyoty. Tacoma TRD Pro 3.0 wynosi off-roadową jazdę na wyższy poziom - dosłownie, bo otrzymała od Toyota Racing Development, sportowego ramienia Toyoty w USA, m.in. podniesione zawieszenie. Tacoma Trail Edition zbudowana na odmianie 4×4 Double Cab również poprawia właściwości terenowe pick-upa, jednocześnie wnosząc do modelu więcej stylu i praktyczności.

Nową wersję wyposażenia firmowaną przez TRD otrzymuje także spokrewniona z Tacomą terenówka 4Runner. Do już dostępnych wersji TRD Off-Road i TRD Pro, które wnoszą większe możliwości terenowe, dochodzi teraz TRD Sport - wersja skoncentrowana na stylu i komforcie jazdy po drogach. Na stoisku Toyoty będzie można dokładnie obejrzeć tę najbardziej atrakcyjną stylistycznie wersję 4Runnera, z kolorowymi akcentami na grillu, nakładkami na progi i listwami na karoserii. Wrażenie robi także wlot powietrza na masce, przedni spojler oraz czarne relingi dachowe.

Obok tych nowości Toyota pokaże wiele innych ciekawych samochodów, w tym wyścigową Camry Martina Truexa Jr. z serii NASCAR Cup, GR Suprę z NASCAR Xfinity oraz GR Suprę GT. Będzie też osobna strefa pojazdów przyszłości, wodorowa Toyota Mirai oraz wszystkie najważniejsze amerykańskie modele Toyoty.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy