Toyota Aygo została poddana modernizacji

Toyota Aygo, najpopularniejsze auto w segmencie A w Polsce, zostało poddane modernizacji. Samochód zadebiutuje na salonie w Genewie.

Obecna generacja Toyoty Aygo debiutowała w 2014 roku. W zeszłym roku samochód znalazł się w czołówce segmentu A w Europie, uzyskując sprzedaż na poziomie ponad 85 000 egzemplarzy i 6,6-procentowy udział w segmencie. W Polsce Aygo jest najpopularniejszym przedstawicielem kategorii najmniejszych aut miejskich - liczba 3254 egzemplarzy sprzedanych w 2017 roku zapewniła mu pierwsze miejsce i 24-procentowy udział w tej części rynku.

Odświeżona Toyota Aygo zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu. Samochód otrzymał natomiast przeprojektowane przednie reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej dostępnymi w standardzie w każdej wersji wyposażenia. Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Z tyłu pojawiły się nowe światła LED.

Odświeżona Toyota AYGO została udoskonalona pod względem osiągów i dynamiki jazdy. 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik 1.0 VVT-i o pojemności 998 ccm jest teraz zgodny z najnowszą normą emisji spalin Euro 6.2.  Silnik ma nowy podwójny układ wtryskiwaczy paliwa, wyższy stopień sprężania, szereg nowych elementów o niskim tarciu, chłodzony system recyrkulacji spalin (EGR) oraz zmieniony wałek wyrównawczy, obniżający drgania na biegu jałowym.

Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Reklama

Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km (NEDC), co przekłada się na niższą o 5 g/km emisję CO2, która wynosi teraz 90 g/km. Wersja Eco przynosi dodatkowe oszczędności - zużywa tylko 3,6 l/100 km (NEDC) i emituje 83 g/km CO2.

Nowe Aygo otrzymało udoskonalone zawieszenie oraz zoptymalizowane oprogramowanie układu sterowania, co zwiększa szybkość i precyzję reakcji samochodu na działania kierowcy. Komfort jazdy poprawiają także dodatkowe materiały izolujące w desce rozdzielczej, przednich słupkach, drzwiach i klapie bagażnika.

Toyota Aygo jest wyposażona w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, który zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.

Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wykrywa inne pojazdy przed samochodem i w przypadku niebezpieczeństwa kolizji ostrzega kierowcę i zwiększa siłę hamowania, a jeśli kierowca nie zareaguje, uruchamia automatyczne hamowanie awaryjne, które redukuje prędkość o 30 km/h. System działa w zakresie prędkości 10-80 km/h.

Układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) pomaga zapobiec zderzeniom czołowym lub zajechaniu drogi pojazdowi na sąsiednim pasie. System wykrywa białe i żółte oznakowania poziome na drodze. Kiedy samochód zaczyna opuszczać swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym i świetlnym.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy