Tesla model S P100 D w wersji wyścigowej!

W połowie ubiegłego roku Tesla ogłosiła, że zamierza stworzyć własną serię wyścigową o nazwie Electric GT. W wyścigach uczestniczyć będą zespoły korzystające z modeli S P85+ i S P100D.

Na odbywającej się w miniony weekend imprezie o nazwie Autosport International w Birmingham Amerykanie zaprezentowali ostateczną, torową wersję Tesli S P100D. Co zmieniło się w pojeździe, który może się pochwalić mianem najlepiej przyspieszającego produkcyjnego samochodu na świecie?

Wersja torowa jest aż o 500 kg lżejsza od samochodu drogowego! Najwięcej kilogramów udało się zaoszczędzić rezygnując z wyposażenia wnętrza. Inżynierowie dokonali też licznych zmian w zawieszeniu i układzie hamulcowym. Zgodnie z wyścigową homologacją do wnętrza trafiła pełnowymiarowa klatka bezpieczeństwa.

Reklama

W stosunku do modelu drogowego zmodyfikowano również układ napędowy. Ten dysponuje teraz mocą 778 KM i generuje monstrualny moment obrotowy 995 Nm, który - dzięki charakterystyce pracy silników elektrycznych - dostępny jest w całym zakresie obrotów. Dzięki temu wyścigowa Tesla S P100D przyspiesza do 60 mph (96 km/h) w 2,1 s! Samochód może się też pochwalić prędkością maksymalną 250 km/h.

Przypominamy, że wyścigowe weekendy spod znaku Tesli składać się będą z 20-minutowej sesji treningowej i trwających 20 minut kwalifikacji. Kibice mogą liczyć na dwa - mierzące po 60 km - wyścigi. Jeden rozgrywany będzie w dzień, drugi o zmierzchu. Wyścigi, w których uczestniczyć będą międzynarodowe zespoły, odbywać się mają na torach całego świata. Na Starym Kontynencie będą to Nürburgring, Paul Ricard, Assen i Barcelona. W obu seriach wyścigowych (modele P85+ i P100D) startować będzie po dziesięć zespołów. W każdym z nich zobaczymy po dwóch kierowców (również kobiety).

Warto dodać, że kilka dni temu Tesla udostępniła kolejną aktualizację oprogramowania do modelu S, która służyć ma głównie poprawie - i tak już rewelacyjnych - osiągów auta. Po jej zainstalowaniu samochód osiąga 60 mph w zaledwie 2,4 s!

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Tesla
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy