Street and Racing Technology
Dodge wprowadza do sprzedaży nowy model spod znaku SRT (Street and Racing Technology) - dodge'a caliber SRT4. Oznaczenia SRT noszą najmocniejsze odmiany modeli tego producenta. Caliber SRT4 napędzany jest benzynowym, turbodoładowanym silnikiem o pojemności 2.4 l i mocy 285 KM.
Napęd przekazywany jest - wyłącznie za pośrednictwem sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów - na koła przednie. Mimo tego amerykański koncern zapowiada świetne osiągi: przyspieszenie do 100 km/h ma trwać nieznacznie dłużej niż 6 sekund. Moment obrotowy w wysokości 355 Nm zapowiada jednak problemy z trakcją, którym elektronika nie zawsze będzie mogła zaradzić...
SRT4 różni się od "zwykłego" calibera również stylizacją nadwozia, które otrzymało dodatkowe spojlery, wnętrza - z nowymi sportowymi akcentami, a także zmodyfikowanym zawieszeniem i hamulcami, które muszą sprostać nowym wyzwaniom.
Ciekawostkę stanowi - dostępny w opcji - system Reconfigurable Display (RD), który mierzy i informuje kierowcę m.in. o działających wzdłużnie i poprzecznie przeciążeniach (mierzonych w G, czyli ciążeniu ziemskim), a także czasy przyspieszeń do zadanych prędkości i na dystans 1/8 i 1/4 mili oraz... - co może być dobrym zimnym prysznicem - długość drogi hamowania.
Caliber SRT4 ma obniżone o 28 mm zawieszenie o zupełnie zmienionej charakterystyce. Samochód otrzymał również duże, 19-calowe koła.
Za hamowanie odpowiadają cztery tarcze o średnicy 340 mm z przodu (wentylowane) i 302 mm z tyłu.
Caliber SRT jest produkowany w fabryce Chrysler Belvidere Assembly, na tej samej lini produkcyjnej na której powstają dodge caliber SE, SXT i R/T, jeep compass i jeep patriot.
Amerykańskie ceny calibera SRT4 zaczynają się od 22,995 dolarów.