Ruszyła produkcja focusa ST
Wczoraj w zakładach Forda w Saarlouis w Niemczech ruszyła produkcja nowego Forda Focusa ST. Najnowsza, usportowiona wersja tego auta trafi do salonów pod koniec tego roku i będzie dostępna we wszystkich krajach Europy.
Jeszcze w bieżącym roku Ford planuje wyprodukowanie ogółem 3600 sztuk Focusa ST. Najnowszy model będzie produkowany na tej samej linii montażowej, na której powstają także wytwarzane w Saarlouis pozostałe wersje.
Przed uruchomieniem produkcji ST zakłady w Saarlouis poddano szeregowi modyfikacji. W dziale produkcji nadwozi wydzielono dodatkową przestrzeń, na której ulokowano urządzenia spawalnicze i laserowe umożliwiające wspawywanie dodatkowych wzmocnień przednich słupków, zwiększających odporność zderzeniową samochodu. Tutaj także odbywa się montaż dodatkowych osłon termicznych.
W lakierni zainstalowano dodatkowy system umożliwiający lakierowanie nadwozia w charakterystycznym odcieniu koloru pomarańczowego noszącym nazwę "Electric orange".
Pewnym modyfikacjom, umożliwiającym transportowanie sportowych foteli Recaro oraz podwójnych układów wydechowych Forda Focus ST, poddano także przenośnik taśmowy, łączący halę montażową z mieszczącym się obok parkiem grupującym zakłady kooperujące.
W części serwisowej zakładu, specjalnie z myślą o obsłudze użytkowników Forda Focus ST, zainstalowano nowe podnośniki i nowe systemy odciągowe.
W ciągu ostatnich czterech lat Ford zainwestował ponad 750 mln euro w modernizację fabryki w Saarlouis. Zakład ten był pierwszą wytwórnią, w której uruchomiono produkcję Forda Focus C-MAX w 2003 roku, a także drugiej generacji Focusa w 2004 roku i teraz - najnowszego ST.
Zakłady w Saarlouis należą do najbardziej efektywnych i wydajnych fabryk Forda w Europie. Obecnie produkcja utrzymuje się na poziomie bliskim 100% mocy produkcyjnych. Samochody są produkowane na trzech zmianach, co w tej chwili daje dzienną wydajność 1810 sztuk. W ubiegłym roku z taśmy montażowej zakładów w Saarlouis zjechało ogółem 370 tysięcy samochodów. Zakład zatrudnia 6800 osób.
Focus ST jest samochodem bardzo szybkim. Źródłem napędu jest 5-cylindrowy silnik Duratec ST o pojemności 2,5 litra, z turbodoładowaniem, rozwijający moc 225 KM. Oczywiście nowy ST jest najmocniejszym wcieleniem Focusa przystosowanym do normalnej jazdy po drogach, jakie kiedykolwiek trafiło do seryjnej produkcji.