Premiera Corolli w Nicei
Pięć wersji nadwoziowych w tym po raz pierwszy w historii tego modelu pojazd segmentu MPV, cztery odmiany silnikowe i wiele usprawnień technicznych znanych wcześniej jedynie z wyższej klasy Toyot i Lexusów to wizytówka nowej Toyoty Corolli, której światowa premiera odbywa się właśnie dzisiaj w Nicei. Wśród dziennikarzy obecnych na tej prezentacji jest także reporter INTERIA.PL.
Od pojawienia się na rynku w roku 1966 nabywców znalazło już 8 generacji Toyoty Corolli. Pojazd ten produkowany jest w 15 krajach na 5 kontynentach. Znajduje się w sprzedaży w aż 150 krajach świata. W ciągu 35 lat wyprodukowano 29 milionów egzemplarzy tego modelu, dzięki czemu można uznać corollę najlepiej sprzedającym się samochodem świata.
Nowa corolla pojawi się na rynku w pięciu różnych wersjach nadwoziowych. Będą to 3- drzwiowy hatchback zastępujący 5-drzwiowego liftbacka, 5-drzwiowy hatchback, sedan, kombi i po raz pierwszy pojazd segmentu MPV (wielofunkcyjny pojazd rekreacyjny) czyli corolla verso.
Także wybór silników, w które wyposażony będzie dziewiątej generacji corolla jest imponujący. Pojazd ten dostępny będzie z dwulitrowym silnikiem diesla w technologii common rail i trzema silnikami benzynowymi VVT-i o pojemności 1,4, 1,6 i 1,8 litra. Wersja T-sport wyposażona zostanie w silnik 1,8 VVTL-i taki sam, jaki montowany jest w celice T-sport, zmodernizowany układ zawieszenia oraz 6-stopniową skrzynie biegów.
Nowa płyta podłogowa corolli umożliwiła powiększenie rozstawu osi o 135 mm, wysokości pojazdu o 90 mm i szerokości o 20 mm. Więcej miejsca w kabinie to - zdaniem przedstawicieli Toyoty - spełnienie oczekiwań klientów. Zgodne jest to z ostatnio panującą modą - pojazdy o podobnych gabarytach wprowadziły do sprzedaży także inne firmy - Fiat (5-drzwiowa wersja stilo), Peugeot (model 307) czy Honda (civic).
Corolla XXI wieku ma w sobie coś z yarisa: układ reflektorów oraz znak rozpoznawczy czyli kształt maski silnika warunkowany przez logo firmy. Bardzo charakterystyczne są przednie reflektory z wtopionymi w zderzak światłami przeciwmgłowymi.
Najnowsza generacja kompaktowej toyoty wywodzi się z Europy. Projekt hatchbacka, sedana i kombi powstał w centrum ED2 na południu Francji. Verso jest dziełem Centrum sztuki Technicznej w Nagoi. Produkcja podstawowej wersji - hatchbacka - odbywać się będzie w angielskiej fabryce w Burnaston, sedan stanie się pierwszym pojazdem Toyoty produkowanym w Adapazari koło Stambułu w Turcji. Corolla wagon czyli kombi i verso importowane będą do Europy z fabryk japońskich.
A oto co na temat nowej corolli powiedział w Nicei naczelny inżynier projektu Takasehi Yoshida: - Zdecydowaliśmy się powtórzyć historię yarisa. Przed przystąpieniem do prac projektowych postanowiliśmy odsunąć wszelkie skojarzenia z poprzednimi ośmioma generacjami modelu, które powstawały od roku 1966 i zaczęliśmy od czystej kartki papieru. Skupiliśmy się nie na historii i tradycji, a na założeniach planu stworzenia auta spójnego stylistycznie, o mocnej budowie i utrzymanego w linii podobieństwa z innymi modelami Toyoty a zwłaszcza z yarisem.